Hoe verplant je een Japanse Esdoorn?

Ik ga een Japanse Esdoorn van 150 cm uitgraven en bij mij in de tuin zetten. Maar hoe doe ik dat? En kan dat nu al of moet ik juist wachten? Ik hoop dat ie het overleeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
11.2K

Het beste antwoord

Een boom verplanten blijft altijd iets met een risico, maar het kan lukken.
Maak een groot plantgat en maak die lekker los en doe er mest bij. Graaf de boom uit en probeer zoveel mogelijk wortels onbeschadigd te laten. Zet hem op de plek en giet er heel veel water bij en vergeet niet om zolang het droog is dat dit elke dag nodig is. Zet er ook een steunpaal bij om omwaaien te voorkomen.

Het allerbeste zou zijn om hem nu rondom los te steken, te laten staan, het lossteken nog een paar keer herhalen en dan in het najaar te verplanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, dan steek je grote wortels door maar maakt ie veel kleine wortels - die het aanslaan na verplanten makkelijker maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel Hippo!

Andere antwoorden (2)

op deze site staat alles wat je nodig hebt groetjes
http://www.japanse-esdoorns.nl/japanse-esdoorns_005.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ka nu nog wel, maar graaf hem uit met een stevige kluit van zo'v halve meter minimaal. Dus dat er nog flinke wortels aanzitten.