Welke bloemen blijven mooi in de winter?

Ik wil graag bloemen in mijn tuin plaatsen die ook in de winter mooi blijven.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik bedoel bloemen met een mooie kleur, bv rood, roze, wit en geel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.4K

Het beste antwoord

De kampioen onder de echte winterbloeiers is wel de winterhei, vanaf halverwege de herfst tot in mei, staan ze volop in bloei, dat is ruim een half jaar!!!
De hoofdkleuren zijn rood, paars, roze en wit.
Ze staan het liefst in half schaduw of zon.
Wel altijd voor een goede grond zorgen, ze groeien het beste in een ruim plantgat gevuld met potgrond.

Stinkend nieskruid bloeit vanaf februari in de kleur groen-geel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Toverhazelaar (Hamamelis), Helleborus, Winterjasmijn, Clematis armandii enz. Welke maand wil je dan ze bloeien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in het najaar winterviolen plant heb je de hele winter mooie kleurtjes in je tuin. Dat duurt tot wel in mei en dan kun je ze weer door zomerbloeiers vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je bloemen die in de winter ook bloeien, of die in de winter groen blijven?
In de winter bloeien er niet veel bloemen. Je zou voor de Helleborus kunnen gaan, de kerstroos (niet hetzelfde als de kerstster)
Verder blijft heide mooi, winterakonietjes bloeien vroeg, in februari of zo. Bepaalde soorten cyclamen zijn ook mooi in de winter. En je hebt ook struiken met heel mooi gekleurde takken. Geen bloemen, maar wel kleur in de winter.
En natuurlijk sneeuwklokjes en krokusjes, maar die had je vast zelf al bedacht
Er zijn er nog wel veel meer. Het handigste is eens naar een tuincentrum te gaan en daar rond te kijken en informatie te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Camelia doet het goed bij mij. Bloeit vanaf december t/m maart. Is er in met rode, roze en witte bloemen. Wel zó planten dat ze niet de eerste ochtendzon krijgen. Dat schijn niet goed te zijn. Is een vrij kostbare struik, maar als ie zich lekker voelt heb je er veel plezier van. Vergt weinig onderhoud en bijkomend voordeel is dat ie langzaam groeit. Dus prima voor onze - meestal - kleine tuintjes. Hier vind je meer info: http://www.neerlandstuin.nl/struiken/camellia.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oooo, wat erg! Nou ja, ik heb in mijn stadstuintje geen kippen. Misschien gaas, ter bescherming eromheen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vast wel. Ze zijn wel sterk hoor. Volgend jaar loopt ie vast weer uit. Wel anti-kippen-maatregelen nemen, hè :-)
kerstroos,winterheide,winterviolen ,skimmia