Kun je een struik (Krentenboom) nu nog tot de grond snoeien en loopt deze dan nog mooi uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.3K

Het beste antwoord

Als het een struik is die al een paar jaar staat is het geen
enkel probleem deze flink te snoeien.
Mijn struiken waren 15 jaar oud en complete bomen.
Na het afzagen tot vlak boven de grond liepen de stammen gewoon weer uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

U kunt beter wachten met snoeien tot na 15 mei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een krentenboompje kan je het hele jaar door snoeien.
Alleen hoe dichter het naar het voorjaar toe gebeurd, hoe langer het in het voorjaar duurt dat hij uitloopt, omdat hij dan moet uitlopen uit zijn 'slapende knoppen'.