Welke planten passen het best op mijn inpandig balkon(loggia)?

Ik krijg in mijn nieuwe huis een loggia, geen echt direct zonlicht dus daar, welke planten zou ik daar het beste neer kunnen zetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
4.9K

Het beste antwoord

Ik heb goede ervaring met varens, klimop ( bij mij hangt er een bak met klimop in verschillende groen-tinten door elkaar aan de binnenkant van het balkon, ziet er na 2 jaar heel mooi uit, de stengels hangen mooi naar beneden) Clematis tegen de zijmuur heeft het bij mij ook heel goed gedaan (wel in toom houden). Hortensia`s houden ook niet van direct zonlicht. Verder hangt het er van af hoeveel licht je op welke plek krijgt, dus dat moet je gewoon even bekijken als je er eenmaal woont. Het is erg leuk om te experimenteren, ik ben soms verbaasd hoe goed sommige planten het (tegen beter weten in) doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is heel moeilijk nu al te zeggen, want wat is licht?
Wat is te weinig licht? Wat is voldoende en dan ook nog voor welke planten?
Misschien valt het erg mee en kunnen er veel soorten heel goed groeien.
Het kan ook licht genoeg lijken en toch veel te weinig voor de meeste planten.
De hoeveelheid licht kan je natuurlijk wel meten met een simpel lichtmetertje van een fototoestel.
Dan meet je eerst een gunstige situatie elders, dan weet je hoeveel licht daar is en kijk je welke planten daar groeien.
Dan weet je hoeveel licht nodig is voor een goede plantengroei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alle planten die wat licht betreft binnenshuis kunnen, kunnen ook wel op je loggia... wel opletten of ze 'swinters de temperatuur kunnen verdragen, anders maar binnen zetten na half oktober...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het een idee om grote spiegels op te hangen, voor meer licht.