Wie kent deze boom met deze bloemen?

We weten dat die leeft op Cyprus, daar hebben we de zaden vandaan, het moet een boom worden. Herkent iemand dit en wie weet wat het is. Het groeit als kool, heeft weinig water nodig. In cyprus was die behoorlijk hoog. Ongeveer 2,5 meter.

De zaden zaten in een soort parachuutjes, die dingen die je ook in het oranje hebt, die je voor de sier op in een bak doet en op tafel zet.

Sorry voor de onduidelijkheid allemaal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (8)

De bloem en hoe je de vrucht beschrijft, doen me denken aan een Ipomoea-soort, een soort winde.
Die heb je in soorten die een meter hoog worden, maar ook in soorten die de 4 meter halen. De meesten zijn niet winterhard in Nederland.
Zie hier voor algemene informatie: http://www.neerlandstuin.nl/plantenb/ipomoea.html en zie hier: http://iturl.nl/sncA9 voor een Google-overzicht van bloemen en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou goed kunnen idd +
Amadea
13 jaar geleden
Het is eerder een Ipomoea dan een winde of solanum, want die hebben kleinere bloemen met een ander soort stamper. Dus ik snap de min niet -> +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ipomoea is de winde.
Het is een klokwinde,zaden kun je kopen,zie link,zoek op winde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij een solanum soort. Geen idee of dit ook boomvormers zijn. De soort in de link wordt wel 2,5 meter hoog....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is geen boom maar convolvulus mauritius uit de familie convolvulacea
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het misschien de Solaneum Marcantum (Potato tree)?

Toegevoegd na 1 minuut:
En klopt de foto wel, want wat ik daar zie is geen houtig gewas en gaat volgens mij niet uitgroeien tot een boom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alyogyne huegelii
(Native hibiscus)
Een zeer winterhard en snel groeiende SA native hibiscus tot 3 meter hoog en breed, vaak in bloem.

de bloem lijk erg veel op de bloem van jou foto, heb dit van internet

http://anpsa.org.au/APOL32/dec03-6.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de foto is een surfinia en dus zeker geen boom. zal het ook niet worden.

Toegevoegd na 2 uur:
/petunia
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt de verkeerde foto geplaatst en niet de foto van de Solanum, waar het waarschijnlijk over gaat, deze is ook wel blauw en lijkt erg veel op de petunia, want dat is de plant op je foto, een Petunia dus!!
Waarom? Ik zie op de foto harige bloemknoppen, dat heeft de Solanum niet.
De bloemen van de Solanum, ofwel nachtschade, hebben een klein propje gele meeldraden, die duidelijk iets uit het hart van de bloem steken, dat hebben alle soorten nachtschade, zoals de aardappel, tomaat, enz.
Wat ik al helemaal niet kan plaatsen, zijn de zaden die zoals je zegt, uit een soort parapluutjes komen, dit klopt niet met de Solanum, want aan alle soorten Solanum, komen vruchten/ bessen.
Nog even zoeken naar de juiste foto, dan kunnen we verder.