kan je kunstmest in oktober zaaien?

ik heb een wei en ik wil daar eigenlijk nog kunstmest gaan zaaien kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen als je kunstmestboompjes wil gaan kweken :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kunstmest groeit toch als vaste planten, niet als boompjes? *grinnik*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stom!! je hebt gelijk natuurlijk :-)

Antwoorden (4)

tuurlijk kan dat, maar het is een zinloze actie.
de groei staat nagenoeg stil, er zijn geen voedingsstoffen meer nodig.
wacht tot het voorjaar, dan heb je meer effect van je actie.
Rieneke1
12 jaar geleden
Je kan het beter strooien noemen. Maar dat strooien doe je natuurlijk niet net voor de winter. Het gras heeft er nu nagenoeg niks aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel maar het is vrij zinloos. Het gras staat op het punt om in rust te gaan. Wat je nu kunt doen is nog een laatste keer maaien en het blad van het gras afhouden.
Eventueel controleer je de PH-waarde en strooi dan zo nodig wat kalk.
Pas vanaf April heeft het weer zin om het gras te gaan bemesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is speciale najaarsmest in de handel en dat wordt nog heel goed opgenomen.
Het gras krijgt hierdoor een goede start in het voorjaar.
Zelf heb ik dat nog 14 dagen geleden gedaan en de lelijke plekken zijn zichtbaar groener geworden.
Tip; ik meng het met bemeste tuinaarde, dan kun je heel goed zien waar je gestrooid hebt.
Ook de tuinaarde met mest is erg goed en na een paar regenbuien niet meer te zien.
Ik heb het gekocht bij De Welkoop, daar is de verpakking groter.