Deze plant is komen aan waaien. Weet iemande de naam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

Het is de karmozijnbes.
Vogels eten soms van deze bessen en waar ze het weer uitpoepen, komen nieuwe plantjes op.
De bessen die er later aan komen zijn paars-zwart van kleur en kunnen heel snel vlekken geven op je kleren.
Nog erger dan bramen.
De plant is winterhard en komt ieder jaar weer terug.

Toegevoegd op 08-06-2009 16:37:40
De lekker uitziende bessen zijn een heel klein beetje giftig, dus totaal niet gevaarlijk.
Werd vroeger ook wel gebruikt om vruchtendrank en wijn op kleur en smaak te brengen.
Planten zaaien zich in de tuin een beetje uit, voornamelijk onder bomen en struiken.
Zullen echter nooit een plaag worden. Groeit het liefst in de schaduw maar in de zon doet hij het ook en wordt dan wat minder hoog (1m. )
In de schaduw tot 1.50 m.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij karmozijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het goede antwoord is al meteen gegeven, dus die punten zijn binnen, maar ik vond net nog wat interessants aan deze plant.
Ik kende namelijk de zin uit het liedje '.....al waren ze rood als karmozijn..... '(uit een bijbeltekst denk ik), en die plant was wit, dus ik dacht, huh ??

Maar toen vond ik ergens dit :

de plant die jij hebt is de Karmozijnplant, pas op!! hij komt tzt in heel je tuin te staan, woekeraar,
wel een mooie plant waar de vogeltjes graag van de bessen snoepen, met als dank, jawel... rode poepplekken op je stoep.

Kan wellicht belangrijke info zijn. Ik denk persoonlijk dat hij mooi genoeg is om een paar rooie vlekjes te kunnen verdragen.