Wie weet er een goede site voor het vinden van planten/bloemen waar je de naam niet van weet?

desnoods een boek, maar ik vraag me zo vaak af, hoe een mooie plant of bloem heet die ik tegenkom...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
3.2K

Het beste antwoord

Deze is zeker de moeite waard. Compleet met info over naaldbomen en heesters, dus zeer uitgebreid. Je ziet ze in een oogopslag, klikt erop en krijgt alle bijbehorende info inclusief groeihoogte, standplaats, bloeiperiode, onderhoud etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een leuke en praktische site. Ik heb hem meteen bij mijn favorieten gedaan. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad praktisch en ook erg volledig. Graag gedaan hoor!

Andere antwoorden (4)

Er zijn diverse sites. Dit is er één van:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kwam ik terecht toen ik "sierui" intypte in Clusty...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D dat dacht ik al... Want zal hetzelfde plaatje!
er is een boek van Modeste Herwig (dochter van Rob Herwig) en heet "tuinplanten encyclopedie op kleur" waarbij het dus gemakkelijk te zoeken als je tenminste weet welke kleur bloemen er aan de plant komen.
Natuurlijk kun je ook op naam zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, namelijk http://www.goeievraag.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet waar je aan begint, we hebben in Nederland zeer veel soorten planten, die zijn weer onderverdeeld in: eenjarige planten, tweejarige planten, vaste planten, bladverliezende struiken , wintergroene struiken, klimplanten , bomen en coniferen en oh ja ook nog knol en bolgewassen.
Van de houtachtige gewassen( struiken en bomen)zijn er duizenden soorten en tienduizenden varieteiten!
Als je daar tussen moet gaan zoeken zonder naam te weten, dan moet je plaatjes kijken (duizenden).
En als je dan niet weet dat een sierui een bolgewas is, dan zoek je ook nog verkeerd!
Ik kan ongeveer 4000 planten van naam.
Nederlandse naam, fam. naam, soorts naam, varieteits naam en vaak ook nog streeknaam . Die 4000 zijn wel de meest voorkomende namen.
Ik zoek ook wel eens op een site maar ik weet waar ik moet zoeken, dat scheelt.
Een foto maken en op G.V. plaatsen is het meest simpel.
Delen van kennis, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vader was tuinder (nog steeds voor de hobby...) en die heeft er volgens mij ook zijn levensdoel van gemaakt alle planten bij naam en toenaam te kennen, maar ik (als tuindersdochter zijnde...) schaam me meestal om er na te vragen.. dus vraagheted.nl zou voor mij wel een uitkomst zijn ;)