ik woon in een flatje en heb dus geen tuin. zou het mogelijk zijn om een klimroos op de balkon te laten groeien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.3K

Antwoorden (4)

Ja dat kan prima, zet hem wel in een grote pot met lekker veel mest.
Vergeet niet een klimrek te monteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, in principe is het wel mogelijk, maar houd er wel rekening mee dat je op een balkon, afhankelijk van de ligging, meer wind hebt dan in een tuin, en rozen zijn behoorlijk luisgevoelig, en luizen worden weer door de wind verspreid.Maar als je een goeie muur hebt waar een klimroos tegenaan kan staan, is het het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien je voldoende licht en zon hebt, gaat dit uitstekend!
neem een heel grote pot( speciekuip) doe hier goede potgrond in en plaats een flinke maat klimroos.
Zet de pot met de roos op een schotel, dan is het water geven veel makkelijker.
Geef tijdens de groei regelmatig mest en natuurlijk op tijd water en in de winter kalk.
Een roos kan uitstekend tegen tocht en wind, terwijl veel mensen denken dat een klimroos tegen een warme muur moet staan, maar juist dan krijgt de roos luizen en meeldauw.
Kies voor een doorbloeiende soort er zijn ook soorten die maar een keer per jaar bloeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich niks mis mee om het te proberen, in een grote pot ed. Je moet echter wel geduld hebben, je ziet ze altijd als mooi groot en vol maar na 2 seizoenen naar een klein klimroosje (gewoon in de tuin nog wel) te hebben gekeken realiseer ik me dat ze (vooral in het begin misschien) niet ZO hard groeien.

O ja, niet vergeten. Ik weet niet hoe hoog je boven de grond zit, maar iets hoger vriest het vaak wel wat minder hard dan vlak bij de grond maar als het echt hard gaat vriezen zou ik die pot wel goed inpakken zodat de wortels niet kapot vriezen