Wat zijn goede onderzettertjes?

Om je glas of beker met warme of koude drank op te zetten.

Die dingen van kurk of metaal blijven steeds aan het glas of beker hangen, dus als je die optilt, ligt de onderzetter steeds op de grond.

Met name glazen met koude dranken geven condens af, en vervolgens blijft de onderzetter er aan vast plakken...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
5.9K

Het beste antwoord

Gewoon leuke onderzettertjes haken van katoen. Blijft nergens aan plakken (noch aan de tafel noch aan de beker / het glas) en kan voldoende vocht opnemen zonde door te lekken. Eigenlijk als een soort herbruikbaar bierviltje dat je vrijwel nooit hoeft te vervangen, alleen af en toe een keertje wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan niet haken,
Vind het wel een leuk idee!

Andere antwoorden (10)

Bierviltjes voldoen voor alle warme en koude dranken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bierviltjes zijn alleen onhandig voor koude dranken.. Viltjes van rubber werken vaak goed of viltjes met een rubber zooltje, zodat het aan de tafel blijft zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(oude) cd-tjes zijn ook leuk om te gebruiken als onderzetter

Toegevoegd na 9 minuten:
ze nemen geen vocht op, dus blijven ze niet plakken.. ?

ze blijven in elk geval niet plakken, tenminste nooit last van gehad.. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel erg lelijk gaan bierviltjes er toch mee strijken. Wij leggen ook wel eens een papieren zakdoekje tussen onderzetter en (erg) koude dranken, maar het is geen gezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Glazen onderzettertjes zijn ook heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stenen tegeltjes werken ook heel goed - ik heb een set op het tuincentrum gekocht (het lijkt op blond marmer, maar is het niet). Gaat prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens stukjes fleece (van restjes, of oude truien/dekens) op een kartonnetje geplakt (met bijvoorbeeld lijmspray) en in vormpjes geknipt (hartjes, bloempjes of gewoon vierkantjes). Werkt prima, en staat gezellig als je verschillende kleuren en patronen op tafel gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderzetters van kurk. Die nemen de condens die vaak op een glas of blik zitten goed op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kocht laatst bij ik meen Ikea onderzetters van bamboe. Werken prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit met kerst eens een mooi papieren tafelkleed met bijpassende servetten en bijpassende druppelvangers gekocht. Deze druppelvangers waren gewoon ronde servetjes waar je een glas op kunt zetten. Je hebt ze ook met een gaatje in het midden waar je de steel van je wijnglas door steekt zodat het op de voet van je glas ligt om dedruppels op te vangen. Je hebt ze dus ook zonder gaatje om zo op tafel te leggen voor de sfeer of op een onderzetter. Dit bracht me toen op een idee, want ik had ook een hekel aan het vastplakken. Ze werkten zo goed, dat, toen ze op waren, ik ze zelf heb gemaakt. Ik koop een goedkoop groot pakket servetten en teken op zo`n servet met een passer een cirkel die in het midden past van mijn onderzetter. Dan pak ik een kartelschaar met een gegolfde snede en leg een paar servetten precies onder de getekende servet. Dan knip ik het stapeltje uit. Zo heb ik altijd een leuk aangeklede tafel zonder vallende onderzetters zodra je je glas vastpakt.
Met kerst neem ik altijd kerstmotieven en alles in stijl op tafel eet ook lekkerder vind je niet?