Zijn er winkelketens waar je LED lampen in een proefopstelling kan bekijken?

Ik bedoel niet de Philips living colors, maar LED's met een fitting. Ik durf ze niet op internet te bestellen want ik wil zeker weten dat het licht 'gezellig' is. Veel spaarlampen hebben een koel licht, andere hebben een warm licht. Maar LED lampen ben ik nog in geen een bouwmarkt tegengekomen. Ik weet dus niet wat ik in huis haal, wanneer ik deze lampen op internet zou bestellen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede vraag.
Ik zie ook op geen een verpakking van een ledlamp de kleurtemperatuur vermeld. De enige plaats waarvan ik weet dat er een uitgebreide demo-opstelling staat is aan de Boschdijk 525 Eindhoven (ontvangstruimte Philips gebouw VB)
Utrecht
13 jaar geleden
Ik heb een aantal LED lampen in en om huis: G10 spotjes en 12V voor in de tuin.
Ondanks de beschrijving "warm white" blijft de kleur toch wat flets vergeleken met gloeilampen.
Mijn lampjes kostten maar een paar euro (zeker de 12V dingen via Ebay) maar als je er meer geld aan gaan uitgeven zou ik toch eerst ergens kijken (of met één lamp beginnen).

Antwoorden (1)

volgens mij hebben de grotere gamma's al ledverlichting in hun showmodel lampen zitten. de kleinere zijn bezig met omschakelen naar dit systeem. je kan altijd vragen of ze het ledje er even in willen draaien.

1 advies over led verlichting: goedkoop is duurkoop!
en de tijd dat led alleen koud blauw licht geeft is inmiddels voorbij!