Een gloeilamp brand altijd iets, is dit lekstroom?

Op de douche heb ik twee gloeilampen 50w hangen. Deze hangen tevens aan de afzuiger van de douchecabine. Vanaf de schakelaar is het lamp -- lamp -- afzuiging.
Nu heeft 1 van deze 2 lampen (specifiek 1/maakt niet uit of hij in fitting 1 of 2 zit) last van dat hij heel iets brand als alles uit staat. Nu heb ik dus om dit te voorkomen twee led lampen gekocht en deze erin gedraaid. Heeft het probleem van de brandende lampen opgelost, maar nu draait de afzuiger 24 uur per dag. De lek heeft zich dus 'verplaatst' , hoe kan dit en hoe is dit makkelijk op te lossen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik ben niet heel technisch aangelegd. En het betreft GU-10 spotjes/halogeen en nu LED.

8 jaar geleden
in: Interieur
1.3K

Antwoorden (1)

Ja, dit is lekstroom !

Maar 230V en ZEKER in een douche is levensgevaarlijk.
U geeft aan niet erg technisch te zijn. In een normale situatie mag dit niet voor komen. Het is zo vanachter een webpagina onmogelijk voor ons om te zeggen waar de storing zit, laat staan hoe hem op te lossen.

Zoek er (zeker gezien de gevaarlijke situatie) asjeblieft iemand bij die weet hoe hij (of zij) met een universeelmeter om moet gaan. Voor die persoon is het een koud kunstje om het probleem te vinden en op te lossen.
Thecis
8 jaar geleden
+