Wie weet hoe je aan stof kunt komen voor een rolgordijn ?

Ik heb 6 stuks rolgordijnen hangen waarvan het oprolmechanisme nog perfect werkt.
Ik ben alleen op de stof uitgekeken, en de vraag is, wat voor materiaal is dit, en is dit ook los of per meter te verkrijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
3.7K

Het beste antwoord

Ja hoor, bij mij in het gordijnwinkeltje verkopen we het. In een paar eenvoudige kleuren. Het is een katoen weefsel met een plastic coating die gelijk verduisterend werkt. Kost vanaf €5 per meter. Het is alleen niet breder dan 140 cm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is gewone stof die je in een stoffenzaak kan krijgen, wel een stijvere stof met katoen of linnenmix.
Eventueel ook zelf wat met stijfsel bewerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Boflex en verder als je googelt op rolgordijnstof kom je er heel veel tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even informeren bij een verkooppunt van rolgordijnen. Ik weet dat de stof het duurste onderdeel is van een rolgordijn dus vaak is het bijna net zo duur om een heel nieuw rolgorijn te bestellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt verschillende soorten rolgordijnen, dus nogal lastig om dat te beoordelen. Bij een rolgordijn is het mechanisme meestal erg goedkoop, maar het gordijn zelf vrij prijzig. Ik zou dus eerst eens kijken voor helemaal nieuwe rolgordijnen, voordat je veel tijd gaat steken in het maken van nieuwe gordijnen.