Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik een bepaalde zitsteun voor in de douche?

Ik was in Duitsland. Daar zag ik een steun in een douchekabine om half op te zitten. Bijvoorbeeld om je voeten te wassen als je minder goed ter been bent of een slecht evenwicht hebt.

De steun bestaat uit één brede, gebogen, platte stang van (waarschijnlijk) RVS. De steun is in de hoek van de douchekabine gemonteerd, aan de twee wanden.

In ingeklapte toestand zit de steun tegen de twee wanden aan. Zo neemt hij geen ruimte in.

In uitgeklapte toestand draait de steun omhoog en naar voren, de douchekabine in. Je kunt dan in de brede holling van de steun gaan zitten (of sta-zitten).

Het is dus géén stoeltje en géén zitting.

Hoe heet een dergelijke douchesteun, en waar kan ik er één kopen?
.

Deze steun heeft géén poten. Hij hangt dus puur aan de wand.

2 maanden geleden
in: Interieur
KleinDuimpje
2 maanden geleden
Misschien een fussstütze?
Unterstützung in der Dusche.
Edraket
2 maanden geleden
Ik denk dat hier wel iets bij zit dat u bevalt https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-seat-for-shower-cabin.html?spm=a2g0o.buyer-tracking.auto_suggest.1.67992e8cxccsnK
HeerVoldemort
2 maanden geleden
Ik kan normaal best in plaatjes denken...
Maar deze omschrijving is echt een uitdaging. In ingeklapte toestand zit de steun tegen de twee wanden aan. Zo neemt hij geen ruimte in.
In uitgeklapte toestand draait de steun omhoog en naar voren, de douchekabine in. Je kunt dan in de brede holling van de steun gaan zitten (of sta-zitten).
Bordensteker
2 maanden geleden
Die scharnieren van zo'n constructie moeten met hun in lijn staande assen allebei 45 graden schuin ieder op hún hoekmuur gericht zijn om een 'hoekbeugel' in en uit te kunnen klappen. Net als mijn kaakscharnieren als ik heel hard moet lachen. Jammer dat er geen foto van is. Als je zoiets als mijn onderkaak helemaal opentrekt kun je het bot (de beugel) daarvan bij een juiste dimensionering inderdaad ondersteboven IN de hoek en uit de loop wegklappen. Zo, nu heb ik mezelf even stikkend van het lachen voorgoed in de hoek gezet. Een door de wind omklappend parapluscherm is er niks bij. Overigens heb ik vorige nacht meegezocht en nog niets gevonden.
ninn
2 maanden geleden
Ik zou Als ik jou was gaan kijken bij een bouw of een sanitair zaak. Daar verkopen ze ook douchezittingen. Of anders kijk eens op een advertentiesite onder verpleeghulp middelen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing