Hoe krijg ik wat meer kleur in huis?

Ik heb een houten vloer en mijn meubels zijn zwart, bruin of van riet.
Ik mis echt wat kleur in mijn huis, maar hoe doe ik dat?
Waar moet ik op letten? Alle tips zijn welkom, ook links naar andere webpagina's. Ik heb er echt heel weinig zicht op :-(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
2K

Het beste antwoord

Door accesoires in leuke kleuren in huis te halen. Denk aan bloemen, een kleedje onder de tafel met een leuk kleurtje, schilder je bloempotten in een ander kleurtje, koop kleurige kussens (knalrood? lime groen? roomwit in combinatie met een andere kleur?) Gekleurde poef in de woonkamer? Kleurige klok? Het hoeft vast geen bont geheel te worden, maar met kleine aanpassingen maak je van je huis een lichter en kleurrijker geheel. Ga eens naar een woonwinkel of naar Ikea ofzo en doe ideeën op! Bedenk een kleur die je mooi vind en ook goed vind passen bij jouw huidige interieur en zoek dingen bij elkaar in die kleur zodat alles een beetje matcht.
Als je niet veel kleurrijk houd dan kun je er ook voor kiezen om alles met alleen lichte kleuren op te frissen. Denk aan wit, roomwit, enz. Kies een kleur en pas dat toe aan delen van je woning. Je zult echt snel verandering zien en dan krijg je er vast ook meer plezier en handigheid in! Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

- Kunst ophangen
- Gekleurde kussentjes neerleggen
- Mooie vazen neerzetten
- PLanten in de hoek zetten
- Moderne lampen ophangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou kunnen beginnen met gekleurede accessoires.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij bruin en zwart vind ik de kleur turquoise erg mooi staan.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier kun je kussens van kopen, kaarsen, lampen, bloempotten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je zou ook één wand in huis een kleur kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door bv kleurige planten en bloemen neer te zetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hebben ook alles laminaat en houtkleur.
wij hebben een mooi kleed onder de salontafel gelegd en dat maakt het meteen een stuk warmer en gezelliger.
14 jaar geleden
Als toevoeging op de andere antwoorden:

Als je moeite hebt met voor je te zien wat je kunt doen aan kleurige dingen, heb ik een visueel hulpmiddel voor je om je te helpen.

Ik gebruik Cooliris (add on voor firefox) en als je daar een term intikt, krijg je een muur van 200 foto's te zien, precies met wat je zoekt.

Ik zocht o.a. op interieur, kleur, accessoires, en wonen.
Het is verbazend wat voor inspiratie je dan opdoet!

www.cooliris.com

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik ben er zelf erg blij mee, omdat ik zelden nog gebrek heb aan inspiratie, aangezien ik zo visueel ben ingesteld voor ideeen!

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak muren en plavond zo licht mogelijk ,(liefst wit).
Hierdoor komen donkere meubels meer tot zijn recht en word het hele intrieur opgevrolijkt. Breng wat kleurrijke schilderijen of poosters aan. Zet hier of daar een bloemetje of plant. Je zult zien dit doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef een muur een vrolijke kleur, of anders een ander behangetje doet al wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met wat leuke, kleurige accessoires. Een vloerkleed kan ook helpen en wat je aan de muur hangt speelt ook heel erg mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hang er een paar mooie (nep) gordijnen op in een kleur die je aanspreekt. Ik geef vaak interieuradvies voor mijn werk (ik werk in een gordijnenzaak), en ik merk dat iedereen een eigen gevoel heeft bij bepaalde kleuren. Ik zou oranje zeggen, maar misschien moet je gewoon eens iets proberen. Proefstalen ophalen bij de gordijnwinkel en je ziet het effect gelijk.
Een gekleurde lamp doet ook veel! Mijn huis is in alle kleuren, en toch sfeervol, wees vooral niet bang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mooi karped kan wonderen doen.. Wij van Sneltapijt.nl kunnen hele mooie, kwalitatieve karpetten aanbieden, tegen een scherpe prijs!

Ook kleurrijke gordijnen kunnen uw probleem misschien verhelpen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een handige manier om snel wat kleur in je interieur te brengen is door gebruik te maken van een muusticker. Deze zijn snel geplaatst en kan je achteraf opnieuw verwijderen.