Waar kun je passende stoelbeschermers (viltglijders) kopen?

Ik ben op zoek naar stoelbeschermers (viltglijders) voor een stoel met een buisframe (zie foto's). Ik heb overal gezocht maar kan niks vinden wat passend is. De breedte van de buis is 3 cm en de hoogte 1 cm. Het verplaatsen van deze stoelen over de tegels zorgt voor krassen en zwarte strepen (van de plastic dopjes die er standaard onder zitten).
Ik wil dus graag weten of er passende beschermers bestaan of een "doe het zelf manier" om zoiets te maken. Gewoon een viltje onder de buizen plakken werkt niet.
Wie kan mij helpen?

Toegevoegd na 1 uur:
In het buisframe zitten GEEN voorgeboorde schroefgaatjes!!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
2.3K
bamibal
10 jaar geleden
Een vloerkleed eronder!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat was nu net niet de bedoeling...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaatjes en schroefdraad zijn erin te maken, dat zie je aan de onderkant toch niet.
Schroefdraad is wel lastig door de kleine hoogte van 1 cm, een schroefdraadtap moet er een stukje in kunnen, hoewel daar vast speciale taps voor zijn.

Het beste antwoord

Bij floorfriendly verkopen ze voor iedere stoel het juiste vilt, het vilt zit goed vast, laat niet los en blijft lang goed, ook de hulp telefonisch bij het bestellen is prima.

Toegevoegd na 4 minuten:
Door visuele beperking kan ik je foto helaas niet zien, maar ik verwacht dat je 1 van deze viltjes nodig hebt.
http://www.floorfriendly.nl/shop/category.asp?catid=118

Toegevoegd na 2 uur:
Je moet de zwarte rubbertjes eruit halen en die gaatjes kun je gebruiken voor de nieuwe viltjes, zo ging dat ook bij onze stoelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik was al op deze site geweest, maar voor mijn type buisframe kon ik niks vinden. Is bijna allemaal voor ronde buisframes en als je op de foto kijkt zul je zien dat mijn frame niet rond is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben volledig blind, dus je foto kan ik niet zien. Bel eens naar dat bedrijf, ze geven je eerlijk antwoord op je vragen en hebben voor de meeste stoelen wel een oplossing. Misschien dat die van jou niet op de site staat, maar dat er wel een passende oplossing voor is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien dat bellen wel een goede oplossing is, gezien er op de site niets is dat past.
Begrijp alleen niet waarom je de foto niet kunt zien. Ik zie hem hier heel duidelijk onder mijn vraag staan???
Summo
10 jaar geleden
Ik lees in de reactie hierboven dat crea zegt dat hij/zij blind is, ik neem aan dat dit dan niet als grapje is gezegd, en dan is het toch duidelijk waarom crea de foto niet kan zien. Zie ook de extra opmerking onder de vraag. Daar staat: door visuele beperking....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Crea: Ik ben volledig blind, dus je foto kan ik niet zien. reactie Almighty : Begrijp alleen niet waarom je de foto niet kunt zien. Ik zie hem hier heel duidelijk onder mijn vraag staan???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, mijn ogen doen niet mee, wat niet wil zeggen dat ik niet mee kan doen :), blind betekend dat je niets kunt zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry Crea, ik heb je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je met "visuele problemen" bedoelde dat je videokaart het niet mogelijk maakte om bepaalde afbeeldingen te vertonen. Ook het feit dat je schreef dat je compleet blind bent, was voor mij niet voldoende (in eerste instantie) om de link te leggen. Ik dacht meer in technische zin en vroeg me dus af hoe je überhaupt een vraag zou kunnen lezen als je blind bent. Nu begrijp ik natuurlijk wel dat er meer mogelijkheden zijn om Goeievraag te gebruiken, ook als je blind bent. Nogmaals sorry, was niet mijn bedoeling om je niet serieus te nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ondanks dat ze mij telefonisch niet aan het juiste product konden helpen (zonder dat ik allemaal gaatjes in het buisframe moest boren), heb ik de zwarte rubbertjes eruit gehaald en heb ik het hele frame aan de onderkant voorzien van dubbelzijdig (industrieel) plakband en er vloertapijt onder geplakt. Tot nu toe zit het nog steeds goed en denk dat ik mijn probleem heb opgelost. Bedankt voor je suggesties en ook de anderen die gereageerd hebben.

Andere antwoorden (2)

o.a. Aldi verkoopt regelmatig setjes waar ook een grote lap (± 25 x 25 cm) vilt in zit, die kun je zelf op elke gewenste maat knippen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik schreef nog dat gewoon viltjes plakken niet helpt, die trek je eraf met het verschuiven van de stoelen. Er bestaan gewoon op maat gemaakte beschermers die je om de buis heen kunt klikken en dat is wat ik vroeg en zoek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alleen kan ik ze nergens vinden... :(
ik raad http://www.vloerglijders.nl/ aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook deze site had ik al bekeken, maar ook hier is alles gemaakt voor ronde buizen.