Wat kan men doen tegen los komende vloertegels?

Op sommige plaatsen begint mijn vloer te kraken, dit wordt langzaam erger; kan men dit verhelpen op één of ander manier want vroeg of laat komen ze helemaal los en dan moet ik heel mijn vloer uitbreken, zijn er hier oplossingen voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
4.2K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk heb je hier te maken met een slechte hechting tussen cd vloer en de lijm of cement die gebruikt is. Heb je te maken met een cd ( cement dekvloer) , zou deze niet goed " aangebrand" kunnen zijn. Dit kan met een primer. Wanneer te tegels er uit komen valt er vaak weinig aan te doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u zo een tegel er eens kan uithalen kan u de juiste diagnose stellen.
Als de ondergrond korrelig geworden is dan is die met te weinig cement geplaatst en kan u daar niets tegen doen behalve de vloer er volledig uit te halen en een degelijke nieuwe ondergrond te gieten. Sorry maar zo is het.

Als die ondergrond evenwel nog hard is dan is het de lijmlaag die lost en een slechte kwaliteit had. Nu kan u de losse tegels eruit halen en terug in lijmen met TEC-7.