Hoe krijg ik kringen weer uit eiken kastjes?

Ik heb 2 eiken nachtkastjes waar kringen op zijn gekomen. Hoe kan ik die weer verwijderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
3.1K

Antwoorden (7)

Je kunt het proberen te poetsen met pindakaas. De olie die daar in zit kan soms kringen verwijderen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Met mayonaise kan ook, zie bron
14 jaar geleden
Fritessaus, het zuur dringt er iets in en de olie maakt het af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je last van kringen in je tafel, dressoir etc. Gebruik dan koperpoets, klinkt raar, maar werkt echt. Doe wat koperpoets op een doekje, en wrijf de plek waar de kring zit goed in, tijdje wrijven, en je ziet het wegtrekken. Je ziet er uiteindelijk helemaal niets meer van!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schuren en opnieuw lakken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waterkringen of vlekken in hout
Maak een papje van een deel spiritus en een deel slaolie in een bakje en wrijf dat met een oude kurk op de vlekken of kringen. Laat het even intrekken en het hout ziet er uit als nieuw.

Vul een vingerhoedje met meubelolie en vier druppels azijn.
Met een zachte doek over de uitgebeten kring wrijven.
Bij hardnekkige kringen nog eens herhalen.

Of een mengsel van boter en sigarettenas op een natte doek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals al eerder is aangegeven: Schuren en opnieuw lakken of in de olie of boenwas zetten!

Het is overigens wel belangrijk om te weten wat er nu op zit. Lak, olie of boenwas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb voor mijn salontafel een flesje van HG/Hagesan, dat heet "Meubeline".