Welk soort traagschuim matras heeft een soort waterbedeffect?

Ik ben op zoek naar een soort traagschuim matras die veel op een waterbed lijkt. Ik ga geen waterbed of Tempur matras kopen, want die zijn erg duur. Het liefst wil ik niet zo erg dure traagschuim matras met "waterbedeffect" kopen.
Welke winkels verkopen zo'n traagschuim matras? Ik woon in Enschede.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
4.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je nu wel of niet een traagschuimmatras met waterbedeffect?
Of bedoel je dat je een goedkoop traagschuimmatras wil met de eigenschappen van een duur traagschuimmatras?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil wel een traagschuimmatras met waterbedeffect.
Er bestaat een dure traagschuim matras met waterbedeffect: Tempur matras. Er zijn wel goedkope traagschuim matrassen met dezelfde eigenschappen als bij Tempur matrassen. Zo ja, welke?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien bedoel je de drukverlagende eigenschappen die gelijk zouden zijn als een waterbed? Ik heb op allebei geslapen maar liggen op een waterbed voelt toch heel anders dan een traagschuim/memoryfoammatras. Op een waterbed is de drukverlaging veel sterker en heb je een beetje het gevoel dat je zweeft.
Bij bv. Ikea kan je verschillende kwaliteiten traagschuimmatrassen voor een redelijke prijs kopen.
Wel goed proefliggen! Ik heb mijn memoryfoammatras na een jaar weer de deur uitgedaan. Ik woel nogal veel en lig graag op mijn buik. Door het traagschuimeffect had ik toch steeds het gevoel op een hobbelige ondergrond met kuilen en bulten te liggen. Stevige boxspring bevalt veel beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Ikea kun je binnen 90 dagen je matras gewoon weer terugbrengen hoor!

Het beste antwoord

Hetzelfde als een waterbed kan niet. Ik slaap nu zo'n 15 jaar op een waterbed en heb er gisteren 1 gekocht van Tempura. De ondersteuning lijkt op de van een waterbed, echter zonder het "nabewegen" van een waterbed. Ik raad je aan zeker eens bij een echte slaapspecialist te gaan kijken om proef te liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij heeft geen enkel traagschuimmatras dat effect: traagschuim vormt zich naar je lichaam en herstelt zijn vorm niet zo snel als een waterbed. Het traagschuim krijgt zijn oorspronkelijke vorm veel langzamer terug. Wil je een goedkoop alternatief voor een waterbed dan kun je nog beter voor een luchtbed kiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er lijkt niets op een waterbed,er is geen een gewoon matras wat daar op lijkt,maar wat let je om naar een winkel te gaan(b.v Beterbed)en daar eens gaan rondneuzen.Je mag op elke matras gaan liggen en dan kun je dat zelf beoordelen.
Op internet zijn ook matrassen te koop, die mag je l week proberen,dat is natuurlijk ideaal,want dan heb je nooit een miskoop,want een matras kopen is l van de moeilijkste dingen vind ik,moeilijk te beoordelen in een korte tijd.
Ik zou in iedergeval een matras kopen bij een zaak waar je hem mag omruilen( postorder bedrijf kan ook)
Suc6 met het kopen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wehkamp heeft ook leuke aanbiedingen,en mag geruild.
burgos