Hoe kan ik het beste een beschadiging op mijn behang verbergen?

Ik heb per ongeluk het nieuwe behang van mijn ouders beschadigd, aangezien ik dit nogal triest vind is mijn vraag eigenlijk op welke wijze ik dit het beste kan verbergen. Bijvoorbeeld middels muurdecoratie, schilderij, accesoires e.d. Iemand tips? Ik wil dit als goedmakertje aan mijn ouders overhandigen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het betreft het stuk muur aan de linkerkant (kant van de hondenmand). De hondenmand en het schilderij kunnen uiteraard weg.

Toegevoegd na 1 minuut:
Pardon rechterkant (foto is spiegelbeeld) haha.

Toegevoegd na 22 minuten:
Mijn moeder wil het zo rustig mogelijk houden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
14.1K

Het beste antwoord

Je kunt het behang ook repareren, dit kan door van een rol behang een stukje af te scheuren, niet knippen en van dit stukje de onderlaag af te peuteren, dit over het behang te plakken, of een groter stuk behang uit te knippen en dat met verwijderbaar tape over het beschadigde deel te plakken en dan met eenscherp mesje uit beide lagen een vierkantje te snijden dat even groot is, vervolgens verwijder je de opgeplakte laag en krab je het behang op de muur, op het stukje dat je uitgesneden hebt af, met een klein plamuurmes, nadat je het nat hebt gemaakt, vervolgens plak je het precies passende stukje erin. Dit lijkt mij de beste oplossing zodat het ook nog rustig oogt, een plant of andere decoratie ervoor werkt ook, maar oogt direct voller en dus onrustig. Als je wil gaan repareren, doe dat dan wel in overleg met je ouders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is het dan niet erg dat er een klein motiefje in het behang zit?
haha ik overleg dat zeker! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je moet alleen hetzelfde stukje uit de rol scheuren of knippen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan het verkeerd hebben maar dan zie je toch dat dat stukje behan er in is geplakt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerste optie met het scheuren wordt meestal mooier, een ingeplakt stukje zie je beter dan het gescheurde en dun gemaakte behang erover heen plakken, maar als je het netjes doet, valt het niet erg op.

Andere antwoorden (1)

Ik zou er een lap voor hangen in dezelfde tint als de muur..
En die dan vast maken met de spijker van het schilderij.
Aan het uiteinde van de lap stof twee touwtjes knopen en die aan de muur hangen.
Je kan ook voor een lap stof met een kiezen.
groetjes!!!