Hoe voorkom ik plassen water wanneer ik douche in een inloopdouche?

We zijn net verhuisd naar een woning met een inloopdouche (zonder drempeltje). Het is een fijne douche, maar omdat er van de vier wanden eigenlijk één ontbreekt, wordt de vloer erbuiten flink nat wanneer je doucht. Nu hebben we er een gevouwen handdoek voor liggen die goed nat wordt, maar is daar geen betere oplossing voor? Het lijkt me dat ook badmatten er niet voor gemaakt zijn om water op te vangen...

een jaar geleden
in: Interieur
1.9K
Ritsuka
een jaar geleden
Toch een drempeltje maken? Hebben mijn ouders ook gedaan in de badkamer
Castle
een jaar geleden
Je kan douchedorpels ook gewoon kopen. Deze kun je plaatsen zonder hak- en breekwerk.
jc54
een jaar geleden
Een douchegordijn, daar waar de vierde muur ontbreekt.
Inge108
een jaar geleden
Het was eigenlijk niet ons plan om toch een drempeltje te maken, en een douchegordijn is zo rommelig... Eigenlijk gaat het ook meer om het water vanuit de douchekop dat op de grond buiten de douche spettert; het water IN de douche stroomt netjes naar het gootje. Dat betekent dat een dorpeltje niet het verschil gaat maken.
crispy
een jaar geleden
Je stelt een vraag over hoe je voorkomt dat er spetters water buiten de inloopdouche vallen.
Dat kan op twee manieren: er een afscheiding tussen plaatsen (en dat wil je niet) of zorgen dat er geen water meer die kant op spettert.
Dat laatste kan alleen als je de waterstraal zachter zet (dus de kraan minder hard open) en/of de waterstraal uit de douche een beetje meer naar de achterwand richten zodat het niet naar voren spettert.
En natuurlijk niet wild bewegen onder de douche, want dan spettert het hoe dan ook elke kant op.
Inge108
een jaar geleden
Kennelijk is het een lastiger probleem dan ik dacht. Ik zal eens kijken naar mogelijkheden om een dorpeltje te plaatsen. En misschien dat een badmat het overtollige water ook wel opvangt - zo heel veel is het ook niet meer sinds we goed opletten.
Bedankt voor jullie antwoorden en reacties.

Het beste antwoord

Bijvoorbeeld met een extra douchewand/douchedeur met scharnier.
Ofwel een douche rolgordijn.
Verder wat algemene tips ter voorkoming van blank staan van de badkamer. Echter bij een bestaande douche lastiger.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Inge108
een jaar geleden
Ik vind het een beetje vreemd om iedereen die een mooie open inloopdouche heeft, te adviseren er een dichte douche van te maken.
Dat gaan we in ieder geval niet doen. Zou echt zonde zijn.
En een douchegordijn is zo rommelig, dat willen we ook niet.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Een antwoord of reactie is wat anders dan een advies en ik heb het niet over iedereen. Zo begon ik m'n reactie met 'bijvoorbeeld'. Doe ermee wat je wil Noem dus ook een doucheROLgordijn. Is toch anders dan een gewoon douchegordijn. Misschien nog andere oplossingen te bedenken. Twee mensen weten meer dan één. Da's het leuke nou juist van een site als deze.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ken zelf die doucherolgordijnen niet maar ken wel het principe van rolgordijnen. Een rolgordijn kan je ook een klein stukje naar beneden trekken. Iets anders aan het plafond bevestigen zou ook een optie kunnen zijn.