hoever moeten je houten meubel van de open haard afstaan?

wil graag tegen de muur waar onze open haard aan zit houten gelakte meubels plaatsten.
mijn vraag is hoe dichtbij de meubels mogen staan zonder dat ze ernstig kunnen beschadigen door de hitte.
De open haard is voor af en toe gebruik ongeacht het soort hout.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
3.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij staat in de gebruiksaanwijzing van elke houtkachel dat er 60 cm ruimte moet zijn t.o.v. brandbare materialen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
beste bennie het is een open haard die er van oorsprong in zit. hij is helemaal open dus geen zijwanden.
burgos
9 jaar geleden
Veel te dicht bij hoor.

Antwoorden (1)

Als je meubelen plaat (kunststof) dan kan dit geen kwaad,zijn je meubels van massief hout,dan kunnen ze egt niet te warm staan.
Massief hout gaat bij behoorlijke warmte, absoluut krom trekken.
burgos
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je reactie alleen de vraag is hoeveel het dan van de open haard af moet staan.
burgos
9 jaar geleden
Als het 1.5 meter van de haard afstaat is het prima.Ik heb deze vragen meer gehad,wij zitten in de meubelen,en bij anderhalve meter heb ik nooit klachten gehad.