Petrus Regout in Maastricht begon er in 1841 mee. Hij was de eerste die boerenbontserviezen op industriële schaal produceerde. De Maastrichtse rivierklei bleek uitermate geschikt te zijn voor het maken van aardewerk.

Met ‘Boerenbont’ wordt eigenlijk een decoratie aangeduid, waarbij handgeschilderde en gesponste patronen volgens een vast schema in één of meerdere heldere kleuren worden aangebracht.
Amadea
10 maanden geleden
Echte boerenbontserviezen hebben meestal een merkteken op de onderkant van het servies. Dit kan een stempel, een logo of een gegraveerd merkteken zijn. Het merkteken kan variëren afhankelijk van de tijd en de locatie waar het servies is geproduceerd. Zoek naar merktekens zoals "Royal Boch", "Boch Frères La Louvière" of "Regout".
Toegevoegd op 4 juni 2023 06:30: afbeelding
Plaatje bij antwoord
10 maanden geleden