Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk de convectorput af te dekken met een luchtdoorlatende stof als bijv. jute?

Helaas is er bij mij laatst een allergie geconstateerd. De convectorput doet mij geen goed ondanks goed schoonhouden. Hij blaast stof en kattenharen door de lucht. Een rooster heb ik al jaren geleden gemonteerd zodat er geen kinder- en kattenspeeltjes in vallen. Maar nu zou ik graag iets willen wat het stof en de haren tegenhoudt maar waar toch de luchtstroom niet door gehinderd wordt. Jute is luchtdoorlatend bijv. Enige andere oplossing is dat ding dichtgooien en een radiator voor de pui zetten. Iemand evt. een tip?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja juten kan, Iets duurzamer zou zijn: geperforeerd hardboard en of panelen van een radiatorombouw of metalen rasters.

Toegevoegd na 6 minuten:
Juten neemt wel veel stof en viezigheid op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou die niet afdekken want dat zal de luchtdoorgang afremmen.
Beter ware het om aan de ingang van uw blazer reeds te filteren want daar kan u dit opvangen zonder de doorstroming te beletten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een schone convector(put) kan geen stof of haren de lucht in blazen, dus iets vaker die put uitzuigen.
Een radiator verplaats ook lucht, daar kan je alleen iets makkelijker bij.

Afdekken zal de werking sterk verminderen.
Als er in de put ruimte over is, zou je een filter met een ventilator kunnen monteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding