Bij lampenlicht.nl hebben ze een komo led inbouwset te koop, dat zijn 10 led lampjes van 0,3 watt per stuk Wie weet wat de lichtopbrengst daarvan is ?

Ik wil ze in mijn badkamer in het plafond maken boven m'n douchecabine maar vraag mij af of ik daar wel genoeg licht van krijg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

De led-lampen van tegenwoordig kennen een groot bereik aan eigenschappen.
Bij een aanbod zal vooral de prijs laag zijn en de lichtopbrengst minder dan maximaal mogelijk.

Een halogeenlamp heeft een lichtopbrengst van ongeveer 20 lumen/watt. Je kan ervan uitgaan, dat een ledlamp ongeveer 30 lumen/watt geeft. Het kan veel meer, wel 80 lm/W. Zie bijgaande overzichtssite.

Dus de eerste inschatting bij jou is dat je het kan vergelijken met een halogeenlampje van 4 a 5 Watt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens de info op de site van lampenlicht.nl beloven ze 3 Watt zowel voor de blauwe als voor de RGB uitvoering.
De opbrengst is dus niet erg hoog.