Is er een anti statisch middel of een andere oplossing tegen stof op zwart kunststof?

De voorkant van mijn computerkast en de omlijsting van de plasma t.v. zijn beide van zwart kunststof en dit trekt verschrikkelijk veel stof aan.
Als ik het heb afgestoft dan is het in korte tijd weer vol met stof.
Daarom mijn vraag of er een middel of een andere oplossing is waardoor het zwarte kunststof niet zoveel stof aantrekt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
11.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag; ik heb er ook altijd last van, je blijft afstoffen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreselijk hè?
Ik erger me kapot aan de stof op dat zwart en je ziet het ook nog eens zo erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Cica,ik heb ook al gegoogled,maar nog niets kunnen vinden hierover.

Het beste antwoord

Vaseline!

Ik heb hiervoor goede ervaring met vaseline.
Een beetje (net als de hoeveelheid tandpasta op je tandenborstel) op een doekje en je televisie, computer en/of zwarte meubels insmeren.

Ze zien er daarna weer als nieuw uit, en stof blijft een tijdje weg. Mocht er toch stof op neer dwarrelen, blijft het er niet op plakken (indien je het goed hebt uitgesmeerd) en blaas je het er zo weer vanaf, of het verdwijnt in de stofzuigerslang indien je daarmee in de buurt komt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je bedoeld eerst insmeren en dan goed uitwrijven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, dat bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga het eens proberen,bedankt voor je tip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit werkt zeker goed.
Bedankt voor de tip.

Andere antwoorden (3)

Het voor altijd anti-statisch maken van je tv lukt niet, maar wel tijdelijk:

http://nl.hg.eu/products/show/id/50/vuilafstotend_maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord Freek,ik zag je andere antwoord ineens niet meer. Deze HG is vuilafstotend,zou dit dan ook tegen stof werken of zou het anti statisch doekje dan niet beter werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had dat eerste antwoord weggehaald omdat je daarmee alleen de stof kon verwijderen. Er stond niets over dat je het anti-statisch maakt. Electrische apparaten worden altijd statisch. Wat ik gebruik hiervoor is een "plumeautje" van de Wibra. Zit in een rood doosje, kost 1 euro, inclusief handvat en 5 van die wissers (ziet eruit als een handstoffer maar dan kleiner). Gaat de stof goed mee weg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wat je bedoeld.
Het is wel stofvrij als ik het heb afgedaan,maar na een uur zie je er alweer stof op liggen en aan plakken en daar zoek ik een oplossing voor zodat je niet na een uur alweer kunt beginnen.
Die worden statisch geladen en trekken daardoor vooral stof maar ook bv rook aan. Dit kan u voorkomen met een antistatische spray. Die zijn te verkrijgen in een electronica zaak maar ook in sommige dhz-zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je tip,het is het proberen waard,alleen kun je op je t.v. en p.c. toch niet sprayen? Heb je er zelf ook ervaring mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kan best een beetje spray op een pluisvrije doek spuiten en over uw scherm blijven wrijven tot het terug droog is.
Als u twijfels heeft kan u best in een klein hoekje eens testen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar,je kunt het inderdaad ook eerst op een doek spuiten.
Raar maar waar, ik gebruik altijd de cockpitspray, dit maakt alles stofafstotend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Héé dat is ook en goeie,ga ik ook eens proberen. +