is dat normaal dat de verf van mijn muur er zo gemakkelijk uit komt van de muur?

Ik heb foto's op mijn muur geplakt met ductape en mijn verf kwam er gewoon af.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat kan normaal zijn, als de muur van tevoren niet goed is ontvet en geschuurd. Een vette ondergrond stoot verf af. Of als de verf niet geschikt was voor de muur. Ook is een (nog) vochtige ondergrond een vaak voorkomende oorzaak van gemakkelijk loslatende verf. Zoals Pieterke terecht opmerkt, is ducttape te sterk dus ongeschikt om iets aan de muur te hangen. Hiervoor kun je bijvoorbeeld gebruiken: • Schilderstape Die is er in verschilleden kleefkrachten. De blauwe en paarse hebben een lichte kleefkracht en kunnen na 10 dagen ongeveer weer moeiteloos van het behang worden gehaald. • Blu tack, kleef gum Ze bestaan al lang, de kleefgum in kleine vierkantjes. Je kunt deze op de achterkant van de foto duwen en daarna tegen de muur drukken. Hierbij geldt ook de regel om het kleefgum met beleid van de muur te halen. Trek je het er in één ruk af dan heb je kans op schade op de muur. Maar met beleid gaat dit zeker lukken. Zie verder: https://klusplanet.nl/fotos-aan-muur-plakken/

Toegevoegd op 23 November 2021 08:51: tekst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100