Hoe kan ik mijn gordijn rails het beste bevestigen ivm stucplint?

De plint gaat de bocht om en als ik de rails erop doe krijg ik een kier. Als ik de rails voor de plint doe dan kan hij niet tot de muur want daar zit weer een plint.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Interieur
4.7K
ronron1212
3 jaar geleden
Aan het kozijn.

Antwoorden (1)

Eerste bepalen wat de beste plek is voor de rails. Dat hangt af van de dikte van de gordijnen en van het soort plooi. Vitrage of in-between kun je vrij dicht tegen het glas hangen en dan zou je de hele rails op (of onder in geval van plafond) de stucplint kunnen bevestigen.
Wil je het gordijn iets verder van het raam af, maar wel precies de breedte van het totale kozijn, dan heb je 3 opties:
- aan beide kanten een stukje stucplint verwijderen ter breedte van de rail en de rail strak tegen plafond
- de rail onder de stucplint met een kier, bij bevestigingspunten opvullen met iets
- een lange lat van dezelfde dikte als de stucplint tegen plafond zetten, in plafondverf meeschilderen en dan de rail daarop.

Andere mogelijkheid is het gordijn nog iets verder naar voren laten komen en dan links en rechts een stukje voor de muur langs. Voordeel is dat je het gordijn helemaal voor het raam weg kunt schuiven. Bij de andere opties blijft er altijd gordijn voor een deel van het glas hangen. Zonde van je mooie grote pui.