Hoe kan ik een marmeren tafel (ruim 80 kg) van een rechte trap afkrijgen?

Ik woon op de 1e verdieping en heb een marmeren tafel.
Binnenkort ga ik verhuizen en worden onze spullen een paar maanden ergens neergezet.
Ik denk erover om het tafelblad in een box te huren.
Ook de marmeren tafel zou erin moeten. Hoe kan ik dat het beste doen?
Ik heb uitgerekend dat de tafel 83 kg is en ik heb een karretje met 4 wieltjes om hem op
te zetten. Hij moet wel een rechte trap af. Bestaan er zuignappen voor? Hoeveel personen?
Afmeting tafel 1,23 x 1,23 x 2
Ik denk erover om het tafelblad in een box te huren is een foute zin.
Dit moet zijn : Ik denk erover om het tafelblad in een box te zetten die ik ga huren. De box wordt dan opgehaald en gebracht.

3 jaar geleden
in: Interieur
5.2K
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Als je een professioneel bedrijf inhuurt om de tafel te halen en te brengen zorgen zij voor goede spullen om de tafel te vervoeren, en van boven naar beneden te krijgen. Misschien moet het met een lift via het raam - 83 kg. de trap aftillen lijkt mij te zwaar en te krap (ik denk niet dat je dat redt met 2 mensen, 1 voor en 1 achter, en meer ruimte heeft de trap waarschijnlijk niet?) Er bestaan wel steekkarretjes met drie wielen per kant, die dus "de trap aflopen" - maar ook dan zal het gewicht van de tafel een probleem zijn, denk ik.
janjan33
3 jaar geleden
Het "hondje" zou zijn voor het vervoer van de voordeur tot de trap. Dat had ik tenminste zo uitgedacht.

Antwoorden (2)

Er bestaan platendragers waarmee je de plaat kunt vervoeren, zie link voor een voorbeeld. Ik zou er wel 3 stuks van nemen en dus 3 mensen die de plaat dragen. Dan nog iemand voor en achter om te 'sturen' en zo kom je de trap wel af. Uiteraard kan het niet al te schuin, want dan glijdt de plaat van de dragers af, dus wel voorzichtig. Wat je met een hondje (karretje met 4 wieltjes) op een trap wilt is me een raadsel.

Als het een dure tafel is zou ik er nog een houten frame omheen maken zodat de randen niet beschadigen.
3 jaar geleden
Met drie man(nen) moet dat lukken. Twee onder, om het gewicht te dragen, en één boven om mee te sturen.
(Ik zou wel bij de bouwmarkt voor ieder een paar handschoenen met extra grip kopen).