Wanneer gebruik je een koolmonoxide-melder en waar plaats je die best?

En: Waar koop je er een...?

4 jaar geleden
in: Interieur
1.9K
Pieterke
4 jaar geleden
Koolmonoxidemeldes zijn bij meerdere bouwmarkten te koop o.a. bij Gamma. Action verkoopt ze soms ook. Verder bij o.a. Bol.com en diverse andere sites. Even googelen dus..

Antwoorden (1)

Koolmonoxide komt vrij bij verbrandingstoestellen (geiser, cv ketel) of bij smeulbranden (bijv. een sigaret die tussen beddegoed ligt waar dan geen lucht bij kan).
Het beste is om de koolmonoxidemelder op te hangen op het plafond in de ruimte waar het verbrandingstoestel staat, op een afstand van 1-3 meter.