Een vloer waarvan de planken helemaal van reepjes boom zijn gemaakt. In tegenstelling tot bijvoorbeeld laminaat, dat er wel uitziet als hout, maar feitelijk een nverlijmd laagje houtpulp met een dun laagje hout of zelfs een soort fóto van hout is met een kunststof laagje.

Een massief houten vloer is vaak parket, maar je kunt ook van ruwe planken een prachtige vloer maken. Het vergt echter wel het een en ander aan onderhoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
En wat is het verschil tussen parket en een massief houten vloer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij de afwerking en de vorm.
Trouwens, ik heb het niet over het verschil tussen parkét en een massief houten vloer, maar een RUWE houten vloer, van onbewerkte planken dus. Parket is buitengewoon bewerkt, geschuurd, gelakt etcetera. Ruwe houten planken hebben niet eens een mes en groef. Er is dus geen verschil in materiaal ; beiden zijn massief houten vloeren.
AWM
13 jaar geleden
Dat weet ik, Marleen, maar ik heb een keer een discussie gehad over waar massief houtenvloeren eindigen en parketvloeren beginnen. We kwamen er niet uit :) Vandaar...

Andere antwoorden (1)

Er zijn houten vloeren die je bij verhuizing mee kunt nemen en houten vloeren die vastgespijkerd liggen. Volgens mij bedoelen ze met massief dat hij vastgespijkerd zit. Dat is mij 12 jaar geleden verteld toen ik mijn huis ging inrichten, dus weet ik nu het fijne van de zaak niet meer. Misschien heb je hier wat aan:
http://vloeren-parket.startpagina.nl/