Hoe hang ik een poster op?

Wij hebben een ontzettend leuk poster gekregen dat erg leuk in onze woonkamer zal staan. Het is echter een opgerolde papieren poster. Is de enige manier om deze netjes op te hangen, inlijsten (met bijkomende kosten)?
Of heeft iemand nog een ander idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
6.6K

Het beste antwoord

Aan de hoeken vastnieten op een rond antielawaai viltje wat je onder stoelen plakt. Met de plaklaag op de muur kleven, en de poster hangt mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Er zitten meestal twee van die plastiek richeltjes bij waar je ze in kunt schuiven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met strips, die je bovenlangs en aan de onderkant van een poster kan schuiven. Zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe krijg ik hem zo mooi recht dan? Hij is behoorlijk strak opgerold geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even voorzichtig andersom oprollen , als je hem daarna ophangt zakt hij naar een tijdje wel uit en is hij recht
Ik denk dat de beste manier om hem lang mooi te houden zonder gezeur met de randjes en ook om hem goeie aandacht te geven toch inlijsten is.

Zoek een mooie bijpassende lijst houdt en de poster maakt zoveel meer indruk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon in een wissellijst. Dat is helemaal niet zo duur en de poster blijft er veel mooier in dan die strips.
Marktplaats biedt mogelijkheden ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zelf bij de Xenos of Blokker een mooie lijst haalt dan hoeft inlijsten niet zo duur te zijn en blijft je poster mooi.
Vergeet alleen voor het inlijsten niet de binnenkant van het glas even te reinigen met een niet vet schoonmaakmiddel, voorkomt latere irritatie van stofjes of vingers...

Toegevoegd na 2 minuten:
Of toch de twee stripjes en dan eerst de poster strijken in de lengte, op de achterkant, laagste stand strijkijzer GEEN stoom en doek eroverheen leggen tijdens strijken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan hoeveel geld je er aan wilt spenderen.
Maar met een mooie lijst in een passepartout komt een poster hel mooi tot zijn recht.
Ik heb het zelf ook laten doen met twee mooie posters van Dalí, bij een lijstenmaker.
Precies de juiste kleur passepartout en lijst erbij.
Ze staan prachtig en ik heb er geen spijt van, ondanks dat het inlijsten veel meer kostte dan de posters zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een (grafisch) bedrijf die posters digitaal uitdraait. Deze bedrijven hebben vele oplossingen om posters van een ophangoog te voorzien.
De voordeligste manier is een plastic inschuif lijst maar daar kan de poster uitzakken.
Het beste is natuurlijk inlijsten maar dat is relatief duur.
Een metalen lijst erop laten klemmen kan ook. Dit heet bagateren.
Vergeet het ophangoog niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de poster mooi strak wilt ophangen. Kan je dat doen met behangplaksel.
Eventueel plakken op een stuk hardboard of dik stuk karton.
Het hardboard is vrij simpel op te hangen

Hangt strak zonder ezelsoren en bobbels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel hangt af van de kwaliteit van de poster.

Goedkope posters hebben de neiging om snel te krullen en zelfs ingelijst is dit soms nog zichtbaar. Bij een inlijster kan de poster gelijmd worden, maar met een te dunne poster is dit ook niet mogelijk.

Voor een huiskamer is het waarschijnlijk mooier om een lijst te kiezen dan de aluminium posterhangers zoals hierboven beschreven. Deze worden vooral gebruikt door bedrijven en op beurzen.

Kijk zeker eens na of de poster geen standaardafmeting heeft. Misschien vind je wel een kant-en-klare lijst.