Hoeveel liften zijn bij wet verplicht bij een nieuw appartementengebouw?

Als er 42 appartementen worden gebouwd tussen de 80 en 120 vierkante meter over 4 woonlagen, hoeveel liften zijn er dan bij wet verplicht?

En hoe groot moeten de liften dan zijn? Weet iemand dat? Ik kan er op internet niets over vinden.

vr gr Gonna

6 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (1)

Het aantal liften dat verplicht is bij een nieuw appartementengebouw is afhankelijk van de hoogte van het gebouw. Volgens de Nederlandse Bouwbesluit is een lift verplicht als het gebouw meer dan 4 verdiepingen heeft.
Bronnen:
een maand geleden