Waar bergen jullie knuffels en speelgoed van je kind op?

Hi!
Mijn kind heeft niet zo'n grote kamer en ik zoek naar een opbergmanier voor het speelgoed en de knuffels. Wat vinden jullie van een opbergdoos? Of denken jullie dat het leuker is als mijn kind een soort tas heeft om te dragen met hier de spullen in?
Waar bergen jullie het speelgoed van jullie kinderen op?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
2.8K
Ritsuka
7 jaar geleden
Zoiets neemt niet veel ruimte in: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30327997/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Werkt voor geen meter, en de kinderen kunnen er niet bij, gaan op stoelen klimmen etc. Ik heb ze zo snel mogelijk weer weggedaan. Ik moet wel lachen om de illusie dat alle speelgoed in één tas gedragen kan worden door een kind....of in één doos past. Barbies, poppenuizen, knuffels, poppen plus uitrusting, auto's, garages, kralen, lego, playmobiel, blokken, rolschaatsen, ballen, tekenpapier, stiften, klei, verf, spelletjes, puzzels, verkleedkleren, kapla, knex, duplo, theeserviesjes, doktersets, strijkkralen, boerderijdieren, keukentjes, winkeltjes, stempels, sjablonen, springtouwen, de lijst is eindeloos.

Antwoorden (1)

Eigenlijk is het beste zo weinig mogelijk speelgoed op de slaapkamer te bewaren ; dat is de plek om te slapen, en hoe minder afleiding (en stofnesten en potentiële grond-rommel) hoe beter. Maar helaas heeft lang niet elk huis ruimte voor een speelkamer, en willen veel mensen niet dat er speelgoed in de woonkamer ligt. Toch is dat voor eel speelgoed een geschiktere plek.

Belangrijk is dat je alleen bewaart waar ook daadwerkelijk mee gespeeld wordt, en nee, geen enkel kind speelt met twintig of dertig knuffels (hoewel, ik vroeger incidenteel wel als ik dierenartsje speelde, maar met minder dieren ging dat ook wel), en in een kist van meer dan een kubieke meter raak je spullen alleen maar kwijt.

Dat is natuurlijk wijsheid achteraf , en mijn kinderen zijn inmiddels zo groot dat ik blij was dat op een gegeven moment ook de laatste poppen en barbies de "leefwereld" uit konden. De knuffels, op een paar bijzondere na, vertrokken het laatst.

Het nadeel van speelgoed is dat die berg groeit en groeit en groeit, en het is net zo als met je kleren : 90 % van de tijd spelen ze met 10 % van hun speelgoed. Eigenlijk heb je dus genoeg aan die 10 %, maar je weet op voorhand niet wat dat zal zijn, en je moet elke verjaardag en sinterklaas toch WAT bedenken.

Dit is voor mij de beste indeling gebleken : (Afhankelijk van jou kind kan de verdeling er natuurlijk anders uitzien)
- fantasie / rollenspelspeelgoed (poppen, barbies, autootjes) in de speel(slaap)kamer in een klein open boekenkastje (meer = rommel), verkleedkleren in een (kleine) kist
- bouw/maakspeelgoed, spul dat uit kleine onderdelen bestaat (lego, knex, blokken puzzels) in dozen in een kast of kist in de woonkamer, teken-en knutselspullen idem
- buiten/straatspeelgoed in een kast in de schuur/garage of garderobe
- grote speelstukken (garage, poppenhuis) op een vaste plek in speelruimte (kan ook woonkamer zijn)
- en boeken voornamelijk in de slaapkamer

Verkijk je niet op de hoeveelheid speelgoed die je gaat vergaren ; blijf het liefst zo veel mogelijk wegdoen / weggeven / doneren zodra ze er op uitgekeken lijken, want kinderen zijn hamsters en willen ALLES houden, maar voor je het weet zit je met een onoverzichtelijke brij waar je helemaal niet meer mee KUNT spelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
het beste is op een gegeven moment aanhouden: nieuw stuk speelgoed = oud stuk speelgoed wegdoen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
An sich wel, zeker bij "wegwerpspeelgoed" , maar er ZIJN speeldingen die je beter eerder weg kunt doen dan de oude ;-) Sowieso heb je van alle speelgoed die je krijgt, koopt en vergaard uiteindelijk nauwelijks 10 % echt nodig, de rest is jarenlang overbodige rommel. Als ik het opnieuw zou moeten doen.......dan kwam minimaal driekwart van het speelgoed de deur nooit weer in.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben het hier grotendeels mee eens. Ik deed alles waar een week niet mee gespeeld was in een doos, die doos verdween naar zolder, als er een maand niet werd gevraagd naar het speelgoed, bracht ik het naar de kringloop, of gooide het weg. Ook verdween het een en ander naar opa en oma.
De kinderen hadden alle drie een bed met laden er onder, daar kon speelgoed in. Het poppenhuis, de kist met Lego, de treinbaan en andere grotere dingen stonden in de huiskamer, Voor het knutsel/tekenmateriaal had ik een kastje ook in de huiskamer. Ik ben van mening dat je mag zien dat er kinderen in huis wonen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helemaal mee eens, het is ook HUN huis.
(Maar wel voor een groot deel mamma's troep :lol:)