Ik heb in de woonkamer een dik kleed, stoffen bank, kussentjes en rolgordijnen maar nogsteeds klinkt t hol ??? Iemand tips ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Interieur
1.5K

Antwoorden (2)

Meer spullen in de kamer zetten. Alleen een tapijt, een bank en gordijnen vullen dat hok op nog geen stukken na, je zult er meer meubels en kleinmeubelen in moeten plaatsen. Of de kamer compartimenteren en er twee kleinere ruimtes van maken.
Rolgordijnen doen overigens niets voor de akoestiek ; je zult dan echt wat volumineuzere kamerhoge gordijnen moeten ophangen. En vitrage. En veel planten helpt ook. Schilderijen ophangen. Tapijt doet pas wat als je minimaal de helft van de vloer ermee bedekt hebt, anders is het voor de akoestiek zinloos.

Een kamer gaat pas gezellig klinken als hij er gezellig uitziet. Een lege ruimte blijft er uitzien als een lege ruimte en klinken als een lege ruimte.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jaa ik heb ook schilderijen en accessoires als ik meer ga neer zetten wordt t zo druk
constant
7 jaar geleden
Kijk eens naar je vloerbedekking. Vaste vloerbedekking van muur tot muur? Ondertapijt on ander isolerende maatregel. Geen tegels of steen gebruiken.
Inekez1
7 jaar geleden
Schilderijen kunnen zeker wel helpen, maar dan vooral schilderij op doek, zonder glas.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Grote kamerplanten, een boekenwandje.
Sloffen van stof dragen ::))
Bij de bouwmarkt verkopen ze donkergrijze eierdoos-structuur foammatten. Makkelijk op maat te knippen of snijden en met dubbelzijdig tape te plakken. Onder de tafel, onder de zitting van de stoel en op andere plaatsen waar je ze niet ziet.

Schilderijdoeken werken ook goed. Om het qua kleur rustig te houden kun je in de kleur van je muren schilderen, gewoon met muurverf. Maak een mooie vlakverdeling, kan ook tegen het plafond. Eventueel kun je achter het schilderijdoek nog eierdoos-matten plakken.