ik heb een kast die niet uit elkaar kan en niet door mijn trapgat kan. De kast moet naar de eerste verdieping. Wie heeft goede tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
9K

Antwoorden (6)

Dan blijft er maar één mogelijkheid over: door het raam.
13 jaar geleden
Ik hoop voor je dat er op de eerste verdieping een raam is dat groot genoeg is en ver genoeg open kan. Anders zit er niets anders op dan de kast beneden neer te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andere optie is het dak open breken. Of accepteren dat de kast nooit op de 1e zal staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste huizen hebben op de eerste verdieping aan de voorkant een zogenaamd 'verhuisraam' waarbij de middelste kozijnstijl er uit kan, zodat je ook grote kasten door het raam naar boven kunt krijgen.

Zo niet: dan zul je je kast voorzichtig moeten slopen om hem op de eerste verdieping te krijgen en hopen dat je hem daarna weer redelijk in elkaar gelijmd krijgt.

Of proberen te verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht hij niet door het raam op de eerst verdieping kunnen, kan je hem misschien anders netjes in 2 en zagen en boven weer aan elkaar maken, jammer dat je geen foto hebt, zodat we ongeveer weten hoe hij eruit ziet.
Dit is geen grapje trouwens, als je het heel netjes doet zie je er bijna niets meer van.( bijvoorbeeld net onder een plank ofzo, dat gaat natuulijk alleen als er geen kastdeurtje is zitten maar die kunnen er meestal er wel van af worden gehaald.

Het is de vraag of je het er voor over hebt om de kast toch te "slopen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat probleem ken ik met een eiken boekenkast. Niet door het trapgat en niet door het raam. Het is ons toen gelukt door het raam uit de scharnieren te halen en toen kon het tot op de milimeter. Misschien lukt het bij jullie ook op die manier.