Op welk type glasweefselbehang kan je een lambrisering verven?

Ik wil graag in mijn eerste huis een lambrisering in de woonkamer verven. Dit wil ik graag verven over glasweefsel behang. (voorbeeld in bijlage)
Weet iemand welk type/patroon glasweefsel behang dit is?
En zou het uit maken welke soort afplaktape je gebruikt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
3K

Antwoorden (2)

Hiervoor kun je beter kiezen voor vliesbehang, glasvezelbehang heeft meestal teveel structuur om rechte lijnen op te kunnen schilderen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Er bestaat afplaktape voor gevoelige materialen, als ik het goed heb is dat geel of roze van kleur. Deze tape (ander merk, maar niet minder goed) is ook voordelig bij de Action te koop.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het type glasweefselbehang op de foto is het meest verkochte patroon, dat je in feite in iedere bouwmarkt op voorraad aan zult treffen.
Er is wel verschil in kwaliteit, dat wordt weergegeven in gewicht per m2.
Voor een strakke afwerking/overgang is het misschien een idee een (profiel)latje aan te brengen vóór het schilderen.

Zie patroon 601 bij de link.