Hoe laat je een kaarsvlam stil branden?

Als ik in huis kaarsjes aansteek blijft het vlammetje bewegen.
Hoe laat je een kaarsvlammetje stil branden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
5.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je het echt veilig wilt houden, er bestaan tegenwoordig oplaadbare kaarsen en theelichtjes, ook geen last dan van bewegende vlammetjes.

Antwoorden (4)

zorg ervoor dat er geen luchtbewegingen meer zijn, in ieder geval zo weinig mogelijk.
Dus kaarsjes niet in de buurt van een raam( altijd luchtcirculatie ) en houd deuren en ramen gesloten. Luchtbeweging zorgt voor flakkerende kaarsen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De kaars in een windlicht zetten.

Een windlicht kan van alles zijn, bijvoorbeeld een grote vaas.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kun je doen door te zorgen dat er geen tocht is en door een stukje van de lont af te knippen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De pit niet te lang laten.
De kaars/ waxine lichtje vrij zetten, dus niet ergens in plaatsen.
Veel waxine lichtjes in een rookverdrijver gaan wapperen doordat de lucht in het glaasje gaat wervelen.
Ik heb er nu eentje brandend naast me staan, dus niet in een glaasje en de vlam staat volkomen stil.