met welke trucjes kun je er voor zorgen dat een keuken met losse koelkast en los fornuis toch als een geheel oogt?

Aan de rechter kant van de keuken hebben wij witte keukenkastjes met een bruin hout ogenende werkblad hiernaast staat een rvs fornuis. Aan de linker kant van de keuken komt de koelkast ook van rvs.

De vloer zijn zwarte tegels. En we willen naast de koelkast nog een hoger kastje.

Maar de keuken oogt nog niet als een geheel.Ook doordat de koelkast en het fornuis niet in de keuken zelf verwerkt zitten. Op internet zocht ik naar soortgelijke keukens voor inspiratie maar die kon ik helaas niet vinden.

Welke trucjes zijn er om er toch voor de zorgen dat het meer als een geheel toont.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Laat kleuren en vormen terug komen in je keuken, de RVS koelkast en het fornuis staan nu op zich, domineren. Als je bijvoorbeeld een RVS lepelrek en/of RVS kleurige bussen, afvalbak of wandbord plaatst zal dit veel meer 1 geheel worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kun je ook aangeven of er ook bovenkastjes zijn? Zo ja, zij deze in dezelfde breedte als het aanrecht onder (aantal kastjes)? En is de koelkast "tafelmodel" hoogte, of is het een hoge koelkast?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reactie's MKB nee er zijn geen bovenkastjes. En het is een hoge koelkast. Crea je hebt mij heel erg geholpen. Ik ben op zoek gegaan naar meer rvs accessoires en het ziet er idd al meer uit als een geheel,bedankt!

Antwoorden (1)

Je kunt het aanrechtblad vervangen voor RVS. Dan past het bij de apparatuur. Ook de handgreepjes op de kastjes zijn misschien te vervangen voor RVS.
En kijk eens naar de achterwanden tussen de boven en onderkastjes. Daar is ook een RVS plaat op maat te plaatsen.
Tussen de vloer en de onderkant van het keukenblok kun je ook een RVS plaat aan laten brengen. Misschien kun je zoveel overhouden van de plaat voor de achterwand dat dit makkelijk op maat ook onder de kastjes aan te brengen is. Zo krijg je een mooie overloop van vloer naar kastjes en het komt weer terug i.c.m. de apparatuur.
Meestal is het zo dat een mix van 3 verschillende soorten kleuren en materialen "druk" oogt. Probeer het te houden bij 2 (het "less is more" principe). Dat brengt wellicht meer rust.
Succes!