Welk kleuren verf passen goed bij een lederen zwarte hoekbank?

Ik heb nog niet zo lang geleden een hele mooie zwart lederen hoekbank van iemand gekregen.
Ik ben er super blij mee,want hij zit echt fantastisch.

Nu zijn echter de kleuren in mijn huis niet echt ingesteld op de bank.
Ik heb gele muren (niet verkleurd van de rook,maar geel),blauwe kozijnen,blauwe vensterbank ,gele deuren en gele radiatoren.

Nu wil ik iets anders kwa kleur.
Ik wil de kleuren op de muren,deuren,kozijnen,vensterbank en radiatoren aanpassen om de zwarte hoek bank heen.

Mijn vraag is wat zouden jullie doen?

De bank is van zwart leer,heeft roestvrij stalen poten en een bijpassende hocker.

Op de vloer ligt een oude donkere houten vloer,mijn meubels zijn van grenen (maar die meubels ga ik eerdaags vervangen of zelf opknappen)

Toegevoegd na 5 minuten:
Hoe zouden jullie de deuren en deur kozijnen schilderen?
Welke combinatie zou het beste lijken? (en is niet te schreeuwerig?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
6K

Het beste antwoord

De kozijnen wit
De deuren in grijstinten.
De muren van licht naar donkergrijs en misschien een kleine muur met grijs behang en een leuke zwarte print.
Alle deco's in zwart, grijs, wit en 1 hele felle afwijkende kleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Wit met rood.

Toegevoegd na 38 seconden:
Of wit en paars.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou dan voor grijstinten gaan.
met mooie fel rode of donker rode kussens.

Toegevoegd na 6 minuten:
de deuren hoogglans en dan creme ofzo, maar de muren grijstinten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriendin van mij heeft donker paarse muren met zilvergliters erin. Apart maar wel erg mooi

Toegevoegd na 5 minuten:
En de posten zijn ook zilver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de hoofdmoot wit doen en dan één rode muur. Of een andere accentkleur. Limegroen of zo, en dan ook met limegroene accesoires.

Van teveel grijs wordt je huis niet gezelliger denk ik...

Dus zwart-wit en dan je favo-kleur voor één muur en de accesoires, zo zou ik het doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies, zoiets had ik ook in gedachten. Plus 1.
Kies 1 accentkleur, geel en groen zijn niet meteen opties omdat die gauw flets zijn tegen een strakke zwarte bank. Wit zou ik ook niet doen, komt snel te hard over, kies voor verschillende tinten grijs ter compensatie. De kleurkeuze mag niet alleen afhankelijk zijn van je bank maar ook van de grote van de ruimte en het moet een kleur zijn waar jij je goed bij voelt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanden en deuren en ramen gebrokenwit of licht creme.
Kozijnen wijnrood
Radiatoren in elk geval altijd in de kleur van de muur waar hij voorstaat!
Mooie radiatoren zijn er namelijk niet, en een kleur maakt het er niet mooier op maar alleen maar erg druk .
Verder op wat pullen of schilderij lijstjes etc. wat in de kleur van de kozijnen,als accent kleur doorvoeren.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah leuk! Een wand oranje, en de rest gewoon bijna wit. Ook oranje kussens in de bank met een grijze piping. Op de oranje wand een zwarte met witte klok of een groot schilderij in zwart met antraciet-tonen.
Ik zie het helemaal voor me!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou creme of gebroken wit op de muren en posten .donker rood (klassiek rood ) op 1 muur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste twee tinten kiezen en één houtsoort.

Omdat je al een een donkere vloer hebt en nu een donkere bank zou ik rest van de kamer in lichte kleuren houden, anders krijg je zo'n donker 'hol'.
De kleuren hebben ook weer effect op de uitstraling: zo zijn geel en rood warme actieve kleuren. Blauw en groen zijn koele rustiger kleuren (uitgezonderd limoengroen). Bij paars verschilt dat omdat bij de ene keer er meer blauw in zit en de andere keer meer rood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wit en dan 1 muur in een accentkleur (rood bijv) en die blauwe vensterbanken ook overschilderen, blauw kan echt niet met zwart. Kozijnen een licht accent geven zoals een heel licht grijstint. Radiatoren ook wit schilderen (kan met gewone lakverf hoor).