Waar kan ik een klacht indienen tegen een interieurzaak die niet aan de voorwaarden houdt?

Ik heb een tafel gekocht bij een interieurzaak, levertijd zou 6 weken duren. Akkoord gegaan, na 8 weken niks gehoord, zelf maar gebeld. De eigenaar beloofde dat de tafel over 4 weken zou afgeleverd worden, dus niet!!! Ik maar bellen en mailen en naar toegegaan en eigenaar beloofde van alles en nog wat, maar tafel ho maar!! Na 18 weken te hebben gewacht, was ik klaar mee en wilde order annuleren en geld terugvragen, zelfs dat beloofde de eigenaar dat het binnen 1 week geld teruggestort wordt. En zo ben ik weer 3 maanden verder zonder tafel en geld!! Ik heb al een klacht ingediend, maar die eigenaar heeft blijkbaar laks aan mij. Waar kan ik terecht?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (2)

Als het bedrijf is aangesloten bij het CBW, kan je een formele klacht indienen. Hier kan je zien of het bedrijf waar je bent geweest bij het CBW is aangesloten: http://wonen.cbw-erkend.nl/

Op het moment dat ze niet aangesloten zijn, wordt het lastiger. Dan is het (denk ik) een zaak van de politie (wellicht oplichting).

Zorg in ieder geval dat je schriftelijk alles bewaart en eventuele telefoongesprekken op neemt (via de mobiel kan dat met de Automatic Call Recorder. Kwaliteit is niet super, maar zeker goed genoeg om te horen wie er praat en wat er gezegd is). Ook als ze CBW aangesloten zijn. De klachtencommissie neigt wat naar de verkoper toe, maar al met al zijn ze fair (heb er met 2 geschillen zelf gezeten, 2x in het gelijk gesteld, al was de 2e keer niet helemaal de verdere uitkomst van wat ik gehoopt had, maar het was wel fair).

Algemene voorwaarden CBW zijn hier te vinden (uiteraard ook via de site te vinden, hoop dat ik de goede versie voor jou heb):
http://wonen.cbw-erkend.nl/websites/cbw_erkend2012/files/AV2012_NOV_DEF_printversie_zs.pdf
8 jaar geleden
Ik bel in zo'n geval altijd de ombudsman. Je maakt dan 5 euro of zo over naar de ombudsman en hun zeggen dan hoe je dat aan moet pakken. Bij mij heeft dit tot twee keer toe tot een uiterst tevreden resultaat geleverd. :-)