Waar moet ik opletten als ik een gaskachel wil kopen?

- Ik heb een flexibele afvoer.
- Gaskraan is ook aanwezig.

Moet ik bijvoorbeeld rekening houden met de diameter van de afvoer of zijn daar koppelstukken voor?
Moet ik nog iets doen als ik een rieten kap heb?

Graag jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (4)

Als je al een afvoer hebt,is de diameter toch bekend?
Maar er zijn idd allerlei verloopstukken. Wat de rieten kap betreft,voor de gaskachel stookte je toch ook? Anders de verzekering vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik stookte gewoon met cv... en het is een huur huis, dus voor de verz hoef ik niets te regelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook als je een huurhuis hebt,is een goede brand en inboedelverzekering aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gast14198: En het randgebeuren er omheen zoals je buren of je eigen gezin. Ook je inboedel kan in rook opgaan. Hoop dat je dat dan alsmede de veiligheid voor je omgeving geregeld hebt.
Bij de aankoop van een gaskachel dien je er op te letten dat deze de juiste calorische waarde heeft om je huis te verwarmen zodat je van het comfort kan genieten. Bij het tweede deel van je vraag denk ik: Vraag dit alsjeblieft aan de vakman!) Als je zelf geen kennis van zaken hebt (anders zou je de vraag hier niet stellen) omtrent koppelstukken en afvoer almede een rieten dak, moet je niet zelf hieraan gaan klussen. Denk hierbij ook aan koolmonoxide of gaslekkage. Verder vrees ik dat in geval van een calamiteit de verzekering moeilijk gaat doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
en die verzekering doet niet een klein beetje moeilijk, maar heel erg... +1
bij een gaskachel kan er geen vuur in je pijp komen alleen kan de pijp warm worden dus je moet wel zorgen dat je dubbelwandige geisoleerde pijp neemt om door het rietendak te gaan zodat het riet niet warm wordt
verder is de afvoer gelijk aan die van cv
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je jezelf niet vertrouwd haal er dan een kachel specialist bij.
Die zal hem ook moeten plaatsen en kan eerst een opname bij je thuis doen.