Schimmelvorming door waarschijnlijk een waterleiding lekkage binnenshuis, wordt dit vergoed ?

We hebben waarschijnlijk binnenshuis een waterleiding lekkage wat schimmelvorming veroorzaakt met het gevolg van zichtbare beginnende rottingsschade aan het hout van een kozijn en met misschien nog verdere vervolgschade, kan zo iets verhaald worden op de inboedelverzekering ?

een jaar geleden
in: Interieur
Inekez1
een jaar geleden
Dat zul je moeten opzoeken in de polisvoorwaarden van jouw inboedelverzekering. Die voorwaarden zijn niet voor alle verzekeringen hetzelfde. Het zal er dan ook nog van afhangen of die vervolgschade te voorkomen was geweest. Schimmel en houtrot ontstaat niet van de ene op de andere dag. Je zult goed moeten kunnen aantonen waarom het niet mogelijk was om de lekkage en/of de schade eerder te ontdekken. Eerlijk gezegd denk ik dat de kans groot is dat een dergelijke claim wordt afgewezen.

Antwoorden (1)

De meeste inboedel verzekeringen dekken waterschade mits niet door nalatigheid veroorzaakt, wat te doen
Waterschade? Neem de volgende 5 stappen
Stap 1: Pak de oorzaak van de waterschade zo snel mogelijk aan.

Stap 2: Laat de beschadigde spullen drogen. Belangrijk is dat je de schade niet herstelt. De inspecteur moet namelijk kunnen zien hoe de schade ontstaan is.

Stap 3: Meld de waterschade bij je verzekeraar.

Stap 4: Een inspecteur komt langs om de schade te inspecteren. De inspecteur checkt de oorzaak van de schade. En stelt vast of je wel of niet een vergoeding krijgt.

Stap 5: De verzekeraar keert het schadebedrag uit.
een jaar geleden