Kan een onderbord ertegen als je er een plant in een pot met gaatjes op zet?

Ik heb een kleine kerstboom in pot en ook een mooi onderbord. Ik weet niet waar het bord van gemaakt is (plastic? Papier-maché? Of...?). Het glanst mooi (lak?). Kan het onderbord ertegen als ik de pot erop zet en er water op komt?

13 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

Als hij licht van gewicht is kan hij van papier gemaakt zijn. Dan is het niet aan te raden om het langdurig met water in aanraking te laten komen. ik zou de kerstboom dan eerst een andere dichte sierpot doen en dan eventueel het onderbord eronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het een onderbord voor planten is, ja. Dan kan het er tegen. Als het glanst is het waarschijnlijk geglazuurd aardewerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het gewoon aardewerk of porselein is kan dat best. Ik neem aan dat die boom niet loeizwaar is.
Waar je wel last van kan krijgen, is dat de boom sporen nalaat die niet meer uit het bord gaan. Ik denk dat dit komt doordat het glazuur beschadigd is (barstjes bv) dus dan dringt vocht en aarde er door.
Als je bord je dierbaar is, zou ik het niet doen. Bij Blokker of Kruidvat haal je voor een paar euro goedkope onderborden voor kaarsen en zo in alle kleuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Het is geen aardewerk. Vanboven is het eettafelonderbord bordeaurood en lijkt gelakt. Aan de onderkant is het dofzwart.