Verbruikt een vriezer die in een onverwarmde schuur staat meer energie? Zo ja, hoeveel is dat dan, mijn vriezer is 6 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
6.5K

Het beste antwoord

Dit is de regel, hoe kouder de omgeving hoe minder energie verbruik.
Staat de schuur in de zomer in de volle zon dan kan het zijn dat je meer energie gebruikt dan in een keuken die in de schaduw van je huis is, waar het dan op dat moment kouder kan zijn dan in de schuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, omdat de omgevingstemperatuur lager is, zal de vriezer minder energie verbruiken. Kijk wel uit, want veel vriezers vriezen kapot in de winter bij vorst. Er zijn speciale modellen die wel tegen vorst kunnen.
14 jaar geleden
Daarentegen Nelly, kan het in die schuren in de zomer bloedheet zijn en dan verbruikt hij wel degelijk meer. Uiteindelijk moet er dan meer stroom worden gebruikt om de zoveel graden kouder te bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn het eens.
De vriezer kan met een bepaald elektriciteitsverbruik een bepaald verschil in temperatuur met de buitenlucht bereiken. Als het in jouw schuur 10 graden is ipv 20 graden binnen en je wilt naar -20, zal je - ongeveer 25 % kunnen besparen. Dit is wel een grove benadering, omdat die ervan uitgaat dat het elektriciteitsverbruik evenredig stijgt met het temperatuurverschil. Dat zal wel ongeveer kloppen, maar niet precies.