Hoe kan ik witte porseleinen gladde bloempotten decoreren?

Ik heb een moderne inrichting, maar mis wat gezelligheid. Ben gestart met de aanschaf van sierkussens enzo. Maar die witte potten zijn ook zo saai, daar moet ik iets mee doen. Ze zijn net nieuw, dus het liefst koop ik geen nieuwe. Wat kan er allemaal mee doen om ze een nieuwe look te geven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
1.4K
liveisgreat
9 jaar geleden
ja, die minimalistische periode is duidelijk om, dus je bent niet de enige die eens wat meer pit wil in het interieur. en gezellig heb ik die ZENtoestanden nooit gevonden, dus ben eigenlijk gelukkig dat het voorbij is. inderdaad...heel saai.
met beste voor gladde bloempotten is plakplastiek, waar je motieven kan uitknippen of dat je in zijn geheel er kan opkleven.als het gladde bloempotten zijn zal je anders veel werk hebben om ze "klaar" te krijgen voor te beschilderen, behangen, versieren enz.
bedenk ook dat trends terug veranderen, en als jij trendgevoelig bent, kan je ze binnen x aantal tijd ook terug transformeren want plakplastiek volgt de "mode".
Op Pinterest vind je trouwens héél veel tips voor je interieur. wie weet doe je daar wel superinspiratie op.
veel interieurplezier!.

Het beste antwoord

Je kunt er papier opplakken. Haal kleurige servetten, zorg dat ze enkellaags zijn (witte laagje eraf halen), en plak dit met behanglijm of Mod Podge op de pot.
Je hebt bij de hobbywinkel ook allerlei leuke kleuren van papier die hiervoor bedoeld zijn, laatst bij de Pipoos gezien.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ik daar niet opgekomen ben... Dat is inderdaad een goed idee, Ritsuka. Ze hebben bij Pipoos een soort lijm die tegelijk een glazuur is en waarmee je vliegerpapier (en speciaal gedecoreerd papier) kunt plakken.
Ritsuka
9 jaar geleden
die bedoelde ik ja :)
ik heb dat vroeger gedaan op een kinderfeestje, maar dan dus met servetten. Echt leuke bloempotten versierd ^^
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt daarvoor ook gewone witte knutsellijm gebruiken
of houtlijm van de bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dan mist dat mooie laagje dat je met dat spul van Pipoos wel hebt, Momopoyol?

Andere antwoorden (2)

Daar kun je van alles mee doen.
Je kunt ze decoreren met porseleinverf. Je kunt ook malletjes kopen met allerlei figuren erop zodat je die met porseleinverf op je potten kunt aanbrengen.

Je kunt er gekleurd touw omheen doen. Bijv. in meerdere kleuren.
Grote strikken omheen binden.
Zelfklevend band in allerlei kleuren en/of motieven omheen doen.
Je kunt er van die stickers op plakken die je normaal gesproken op tegels plakt.
Je kunt er plaksteentjes of plakparels op plakken. Plaksteentjes heb je in vele vormen. Momenteel heeft Action ze volop.

Kortom, genoeg mogelijkheden dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Je kunt ook met kant werken, dat geeft een heel mooi effect!