Kan je vloerbedekking over laminaat leggen ?

Ik woon namelijk 1 hoog in een flat ,
Nou is de REBO ingeschakeld in verband dat de beneden buren voetstappen horen ,nou moeten we van de REBO het laminaat eruit slopen en vloerbedekking laten leggen .
je kan toch ook gewoon vloerbedekking over het laminaat laten leggen
is toch het zelfde als op een betonnen vloer
hoop op wederhoor
m,v,g
Fred

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
23.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vloerbedekking op beton maakt mogelijk nog meer herrie. Het belangrijkste is de goeie ondervloer, dan kan laminaat ook.

Antwoorden (3)

Ja, dat kan. Je moet de vloerbedekking wel helemaal verlijmen, omdat het laminaat te glad is om de vloerbedekking op zijn plek te houden. Daardoor is het later wel moeilijk weer te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kan prima al je een vloerbedekking kiest met een foam ondergrond.
Dit hoef je niet te verlijmen en is stroef genoeg om niet te verschuiven.
Zorg wel dat je laminaat ondergrond stof- en vetvrij is door het met een ammoniak oplossing te reinigen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is mogelijk om tapijt over laminaat te leggen. Je moet dan inderdaad wel maatregelen nemen om wegglijden te voorkomen. Een vrij makkelijke oplossing zou zijn om tapijttegels te leggen met een antislip onderlaag. Je hebt daarvoor emmers met antislip-spul. Ik heb een linkje toegevoegd onderaan dit bericht.

Of is het misschien mogelijk om een paar grote vloerkleden te kopen en die op de plekken te leggen waar je het meest rondloopt? Dat zou in principe een goede tussenoplossing kunnen zijn. En dan natuurlijk binnen altijd de schoenen uit :)