Hoe blijft een rieten stoel ver genoeg van de wand zodat behang niet wordt beschadigd?

Wie weet een oplossing voor een rieten stoel die het behang beschadigt. Diegene waar de rietenstoel staat is lichamelijk en geestelijk beperkt en let niet op of de stoel tegen de muur staat en door de beperkte motoriek gaan de bewegingen soms wat ongecontroleerd. Hij heeft sinds afgelopen september nieuw behang en nu zit er reeds een heel stuk af waar de rand van de zitting van de stoel tegen de muur komt. Wie weet een robuuste oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
3.5K

Antwoorden (2)

De eerste vraag is natuurlijk of deze persoon het zelf erg vindt dat het behang beschadigt. Als hij er geen last van heeft (ook niet indirect doordat bezoekers er steeds iets van zeggen), is het geen probleem en hoef je niets te doen.

Wil je er wel wat aan doen, dan kun je natuurlijk de muur schilderen in plaats van behangen.

Afhankelijk van de stoel en van de kracht van de bezitter kun je er misschien iets zachts aan bevestigen, bijvoorbeeld een reep schuimrubber.

Een andere oplossing is dat je achter de stoel, tegen de muur aan, een soort lange, lage "kast" maakt. Dat kan puur voor de sier zijn, alleen maar bedoeld om de stoel niet dicht bij de muur te kunnen zetten. Je zou er ook echt opbergruimte van kunnen maken, maar dan wel laag, zodat alleen de onderkant van de achterste stoelpoten er eventueel tegenaan kan komen. Bijvoorbeeld iets van 15 cm hoog, zeg maar een CD-opbergvak van anderhalve meter breed en één CD hoog.

10 jaar geleden
Plak een stootdopje achterop de stoel waarmee het behang geraakt wordt, dit kan op de uitstekende poten en/of bovenaan de rug, als hij dan tegen het behang komt, beschadigd dit niet. Let er goed op dat het dopje op het verst uitstekende stukje zit.
Stootdopjes zijn er in veel maten, zie link.