We willen ons huis veranderen.zie uitleg

We hebben nu alle muren wit,luxaflex,vitrage en best wel oude overgordynen en in t hele huis laminaat. Iemand n idee hoe we dit leuk maar toch warm kunnen veranderen??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
1.2K

Het beste antwoord

Ook leuk is om een paar van die woonbladen te kopen, en plaatjes kijken, uitknippen wat je leuk vindt en opplakken op een groot vel. Vaak zul je zien dat er bepaalde kleuren heel goed bij elkaar passen wat je anders niet zou denken. Probeer dan een en ander uit, haal kleurstalen van de verfwinkel en vraag de gordijnenzaak of je een paar proefbanen mee mag nemen. Als snel krijg je al een idee wat leuk staat in jullie kamer. Een mooi vloerkleed kan ook goed leuk zijn.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx voor je tip om stalen uit winkels mee te vragen. Maakt t idd een stuk makkelyker om te kiezen! Groetjes

Andere antwoorden (4)

Het scheelt enorm als je een muur een ander kleurtje geeft. Een warme tint brengt gelijk sfeer in huis.
Je kunt ook kiezen voor een felle kleur, dat is gelijk een eyecatcher.

Verder kun je alle accesoires vervangen (kussentjes, kaarsjes etc.) Ook een grote plant of een grote vaas o.i.d geeft extra sfeer en verandering.

Op marktplaats is enorm veel te koop. Je zou een andere tafel kunnen kopen en deze bijvoorbeeld kunnen schilderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt nu als helemaal mooi beschouwd om één muur met een patroonbehangetje te behangen in een felle kleur, of met een fotoprint.
Verder zou je het laminaat kunnen vervangen door parketlaminaat, dat is echt hout op een kunststof ondervloer. Het maakt niet zo'n herrie als laminaat en doet wat warmer aan, maar in tegenstelling tot een houten vloer heb je maar minimaal last van krimp en kun je het zelf leggen.
Luxaflex en vitrage zou je kunnen vervangen door paneelgordijnen of door 'n inbetween-gordijn.

Koop eens een paar woonbladen en kijk wat bij jou past. Onderstaande link geeft ook wat inspiratie-beelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede ideeën! +
- voor de minner!
Wat ik altijd doe als ik aan het veranderen sla is googlen op afbeeldingen. Alleen al door het intikken van zoekwoorden als interieur, of woonkamer/ slaapkamer/ keuken kun je zo hele leuke ideeen op doen. Of duik de bieb eens in en spendeer een ochtendje achter de leestafel. Stapels woonidee bladen heb ik zo al doorgebladerd.

Het zijn met name de accesoires die een inrichting warmte geven. Ook verlichting aanpassen doet al een hoop.
op het internet kun je ook voorbeelden vinden van de optische gevolgen van het kleuren van wanden.
In sommige gevallen is het verstandiger om een vloer of zelfs een plafond te kleuren. Hangt er maar net vanaf hoe breed, hoog, lang je kamers zijn.

Met zoveel inspiratie op het internet raak ik ook wel eens de kluts kwijt.. ik vind zoveel leuk.
Als me dat gebeurt dan maak ik sfeerborden.
Dus ik plak, knip voorbeelden, stukjes stof en al wat ik leuk vind op een groot vel papier of karton. Zo verzamel ik per kamer sfeerideeen. Ook handig om onderdelen daarvan mee te nemen als je bijvoorbeeld verf laat mengen, of gordijnen wil uitkiezen. Kleuren kunnen in de winkel zo anders lijken dan wat je thuis in gedachten had.

SUCCES!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag!
Om te beginnen, gooi de luxaflex, vitrage en overgordijnen weg! Voor weinig geld kun je prachtige, warme sfeervolle gordijnen kopen. Luxaflex vind ik, net als lamellen, meer iets voor kantoorpanden of praktijkruimtes. Als je een lichte kleur vloer hebt, kun je overwegen om een wat donkere vloer te nemen. Eventueel kun je dan nog wat met de wanden doen. Pas wel op dat het weer niet te donker wordt, dan kan het wat somber gaan ogen, mits er veel licht van buiten komt, dan kan het meevallen. En dan wat de andere voor mij ook al meldde, met accessoires kun je ook een heleboel gezelligheid en sfeer creeeren. Ooit een tapijt overwogen? Je zult versteld van wat voor gezelligheid en sfeer een tapijt kan toevoegen!

Succes ermee!