Moet je een sinaasappelplantje leegplukken?

Ik heb thuis een sinaasappelplantje waar al zeker een half jaar sinaasappeltjes aan hangen.
Nu begint de plant opnieuw te bloeien en de vorige keer dat deze plant in bloei stond kwamen daarna de sinaasappeltjes eraan.
Nu deze plant opnieuw bloeit, moet je dan de oude sinaasappeltjes weghalen of kun je die gewoon laten hangen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
4.2K

Het beste antwoord

Het mooie aan de vruchten is dat ze een bepaalde sierwaarde aan het boompje geven. Ze kunnen meestal lang aan de plant blijven hangen, ook bij het kamersinaasappeltje zoals het eveneens genoemd wordt.
In het beginstadium zal de plant de vruchten laten vallen die hij niet kan dragen.
Wel is het aan te raden als de vruchten flink zacht aanvoelen en overrijp zijn ze er af te knippen i.p.v. af te trekken. Bij eraf trekken blijft namelijk nog een stuk van de vrucht zitten wat schimmel zou kunnen veroorzaken bij de plant.
Omdat het zo leuk staat moet je dus zolang mogelijk wachten. Geniet ervan zolang het duurt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het duidelijke antwoord

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je de volgroeide sinaasappeltjes er gewoon vanaf kunt halen.
De volgroeide sinaasappeltjes nemen ook voeding op,als je ze er van af haalt krijgen de delen die in bloei staan meer kans om voedingstoffen op te nemen en zo kunnen zij zich beter ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet leegplukken, ze gaan uit zichzelf verschrompelen en vallen er dan af.

Toegevoegd na 13 minuten:
Als je dat afgevallen sinaasappeltje in een potje doet, krijg je heel veel nieuwe plantjes.